Norman Jewison. Desigualdad y racismo

UZTAILAK

JULIO

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako, uztailaren 27ko saioa Norman Jewison zuzendari, ekoizle eta aktore kanadiarrari eskainiko zaio. Izan ere, bere lana oso ezaguna da mundu osoan zehar desberdintasunaren eta arrazismoaren kasuen kontrako sentsibilizazioa dela eta. Gai horiek bere filmografiaren ardatza dira.

Zuzendu zuen lehenengo filma 40 Pounds of Trouble izan zen. Jarraian Send Me No Flowers (1964), The Art of Love (1965) edota The Cincinnati Kid (1965) filmetako zuzendari lanak egin zituen. Baina bere aurrenengo arrakasta polizia-thrillerra eta, era berean, salaketa-filma den In the Heat of the Night (1967) pelikula apartak eman zion.

70ko hamarka hasieran, bere beste arrakasta handia iritsi zen: Teilatuko biolin-jotzailea (Fiddler on the Roof). Musikal horretan, Errusiar inperioaren garaiko Ukrainako herri juduaren bizitza azaltzen du, umore-zentzu bikaina erabiliz.

Geroago, hippieen eragina zuen Jesus Christ Superstar (1973) musikala zuzendu zuen eta baita ...And Justice for All (1979). Azken horrek, auzitegi ustel batean ustezko bortxatzailea defendatzen duen Baltimoreko abokatuaren (Pacino-ren) istorioa kontatzen du.

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz este viernes, 27 de julio, se analizará el trabajo del director, productor y actor canadiense Norman Jewison. Es mundialmente conocido por su labor en la sensibilización frente a los casos de desigualdad y racismo. Estos temas forman parte del leitmotiv de su filmografía.

Su debut como director fue con Soltero en apuros (40 Pounds of Trouble), al que siguieron títulos como No me mandes flores (Send Me No Flowers, 1964), El arte de amar (The Art of Love, 1965) o El rey del juego (The Cincinnati Kid, 1965). Pero su primer éxito llegó con En el calor de la noche (In the Heat of the Night, 1967), una excelente película a medio camino entre el thriller policíaco y el cine de denuncia.

A principios de los 70, llega su otro gran éxito: El violinista en el tejado (Fiddler on the Roof) donde retrata a modo de musical y con un excelente sentido del humor la vida de un pueblo judío en Ucrania en plena época zarista.

Después rodaría el gran musical de influencia hippie Jesucristo Superstar (Jesus Christ Superstar, 1973) y la comprometida Justicia para todos (...And Justice for All, 1979), que cuenta la historia de un abogado de Baltimore (Al Pacino) que intenta defender la causa de un presunto violador en un juzgado corrupto.