• A

San Pelaio 2022

Ekainak

26

Junio

2022

 

Photomusuema itxita izango da

El Photomuseum permanecerá cerrado

 

San Pelaio 2022

Ekainak 26

 

 San Pelaio eguna Photomuseuma itxita izango da

 

 

San Pelaio 2022

 26 de junio

 

Festividad de San Pelaio

El Photomuseum permanecerá cerrado

 

Friðrik Þór Friðriksson

Apirilak

01

Abril

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Friðrik Þór Friðriksson 

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Friðrik Þór Friðriksson zinemagile islandiarrari eskainiko zaio.

1980ko hamarkadaren hasieran hasi zen zinema sorkuntzan, film esperimental eta dokumentalekin. 1990an, Islandiako Zinematografia korporazioa sortu zuen, eta, ordutik, Islandiako Zinema ekoiztetxe garrantzitsuena bihurtu da. Enpresak Islandiako beste zuzendari eta ekoizle batzuekin ekoizten ditu bere filmak eta obrak. 

1987an estreinatu zen zineman Skyttunar (Bale zuriak) filmarekin. Bere bigarren ekoizpena Naturaren umeak (1991) Oscar sari baterako izendatu zuten atzerriko film onenaren sarian, eta Yubari International Fantastic Film Festivalaren laugarren edizioko sari nagusia irabazi zuen 1993ko otsailean.

Era berean, 1995eko Cold fever (Á Köldum Klaka) filma lehen road movie filma aipatu genezake, nazioarteko aktoreekin batera ingeles eta japoniar hizkuntza nagusi diren Friðrikssonen 

 

AULA / GELA 

Friðrik Þór Friðriksson 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine islandés Friðrik Þór Friðriksson.

A comienzos de la década de 1980 comenzó su carrera en la creación cinematográfica con películas experimentales y documentales. En 1990 funda la Corporación Cinematográfica de Islandia, y desde entonces se ha convertido en la empresa productora cinematográfica más importante de Islandia. La empresa produce sus películas y obras con otros directores y productores islandeses.

Debutó como director de cine con Skytturnar (Ballenas blancas) en 1987. Su segunda producción Niños de la naturaleza (1991) fue nominada para un premio Oscar en la categoría de Mejor Película Extranjera y obtuvo el Gran premio del cuarto Yubari International Fantastic Film Festival en febrero de 1993.

También destaca la película Cold fever (Á Köldum Klaka) de 1995, primera Road movie y la primera película de Friðriksson con preponderancia del idioma inglés 

Euskal Jai Eguna / Día de Fiesta Vasca

Irailak

09

Septiembre

September

2023

ITXITA

CERRADO

CLOSED

 

 

 

 

Jesus Mari Arruabarrena. Tamala, liburu aurkezpena / presentación del libro

Irailak

15

Septiembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

 Liburu aurkezpena

TAMALA

Jesus Mari Arruabarrena, fotografoaren eskutik, Miguel Zugaza Bilboko Arte Ederretako Museoaren zuzendariarekin hizketan arituko da.

Arruabarrena fotografoa da. Argazkigintzari buruzko ikastaro askotan parte hartu du (D'Agata, Navia, Dávila, etc). Baserriari buruzko lan dokumental ugari argitaratu ditu. Azkenengo hamarkadan argazkigintza pertsonalago baterantz jo du. Bide horretan MOO eta MUGA liburuak izango lirateke aipagarrienak.

TAMALA

Tamala leku ilunetan ibiltzeko aitzakia da, gainbeherari aurrez aurre begiratzeko erabil dezakedan baimena. Itzalak erradiografiatzeko saiakera deseroso horretan, ahaleginak egiten ditut magia eguneroko lekuetan aurkitzeko, eta, aldi berean, mamuak uxatzeko.

Mila arrazoi daude argazkiak egiteko, eta bakoitzak bereak ditu. Nire kasuan, kamera hartzeko arrazoi nagusietako bat da sentitzen dudan beharra tristura uxatzeko eta egonezina baretzeko.

Bizirik eta nahiko zuhur mantentzen nauen erronka da bizitzaren alde iluna harrapatzeko saiakerak. Erronka honen gakoa da beldurrak, miseriak eta beste zama batzuk fotografiatzea.

Gero eta gutxiago interesatzen zait mundua nolakoa den erakustea, beste gizaki batzuek nola sufritzen duten, etab. Azken batean, hirugarren pertsonan hitz egiteari utzi nahi diot.

Tamalan, batzuetan hormetako arrastoak irakurtzen ditut eta mezu ezkutuak interpretatzen ditudala iruditzen zait, beste batzuetan bizitza ausentzien bidez irudikatzen dut. Bidaia horretan (borroka horretan) kea arnastu eta elurra zapaltzen dut paisaia beldurgarri batean, non zehar-begiradak eta zurrumurruak ohikoak diren.

Argazkigintzaren misterioari aurre eginez, eta ulertzen saiatuz, agian bizitzaren misterioa ulertu nahian nabil.

 AULA / GELA

Presentación del libro

TAMALA

A cargo de su autor Jesus Mari Arruabarrena, en conversación con Miguel Zugaza, Director del Museo de Bellas Artes de Bilbao.

Arruabarrena es fotógrafo. Ha participado en numerosos talleres y seminarios (D´Agata, Navia, Dávila, etc). Ha publicado varios trabajos documentales relacionados con el mundo rural. En la última década ha tendido hacia una fotografía más personal, en la que destacan títulos como MOO o MUGA.

TAMALA

Tamala es el pretexto para transitar lugares oscuros, el salvoconducto con el que puedo mirar de frente a la decadencia. En ese incómodo intento de radiografiar las sombras, trato de encontrar la magia en lugares cotidianos, al tiempo que procuro ahuyentar a los fantasmas.

Hay mil razones para fotografiar, y cada uno tiene las suyas. En mi caso, uno de los principales motivos que me empujan a coger la cámara es la necesidad de ahuyentar la tristeza y la urgencia por calmar el desasosiego.

El desafío que me mantiene vivo y relativamente cuerdo es el intentar captar el lado oscuro de la vida. Este reto consiste en fotografiar los miedos, las miserias y otros lastres.

Cada vez me interesa menos mostrar cómo es el mundo, cómo sufren nuestros semejantes, etc. En definitiva, quiero dejar de hablar en tercera persona.

En Tamala, a veces leo los rastros de las paredes y creo interpretar mensajes latentes, otras veces imagino la vida a través de las ausencias. En ese viaje (en ese combate), respiro humo y piso nieve en un paisaje tenebroso donde son frecuentes las miradas de reojo y los susurros.

Enfrentándome al misterio de la fotografía, e intentando entenderlo, quizá pretenda ingenuamente entender el misterio de la vida.

 

 

 

 

Esther Corta. Hitzaldia "Basques in Australia"

Maiatzak

03

Mayo

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

HITZALDIA 

"Basques in Australia"

ESTHER CORTA

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, Esther Corta, Photomuseumean aldi baterako erakusketa-gelan ikusgai dagoen erakusketaren komisarioa izango dugu hizlari ostiral honetako saioan.

 

AULA / GELA 

CONFERENCIA 

"Basques in Australia"

ESTHER CORTA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural, promovido por el Photomuseum y patrocinado por el ayuntamiento de Zarautz, en la sesión de este viernes tendrá lugar una conferencia de la mano de Esther Corta, comisaria de la exposición temporal "Basques in Australia"  que actualmente se expone en la sala de exposiciones temporales.

 

Konrado Mugertza. Hitzaldia eta liburu-aurkezpena

Irailak

08

Septiembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

HITZALDIA ETA LIBURU-AURKEZPENA

KONRADO MUGERTZA

Zura eta Ura, itsas portuen kolore galtzea

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, Konrado Mugertza, Photomuseumean ikusgai dagoen aldi-baterako erakusketaren egilea, izango dugu hizlari ostiral honetako saioan.

Hitzaldiak erakusketaren sortze prozesura hurbiltzeko balioko digu eta horrekin batera “Zura eta Ura” katalogoa aurkeztuko da.

Proiektua, argazkiz eta idatziz osaturiko gogoetaren emaitza da, ontzien eraikuntzan material sintetikoek egurra ordezteak ekarri duen kolorearen eta identitatearen galeraren inguruan.

 

Iraultza zibernetikoa zineman VII/ La revolución cibernética en el cine VII

Irailak

22

Septiembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Iraultza zibernetikoa zineman VII

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa iraultza zibernetikoa zineman zikloaren zazpigarrena eta azkena izango da.

Ziklo honetan adimen artifiziala zineman nola islatu den erakutsi da, baita artean, herri-kulturan eta etorkizuna irudikatzeko modua ere. AAren inguruko beldurra eta kezka soziala nahitaezko gai bihurtu da zientzia fikzioaren munduan.

Oraingoan, Yeon San-ho zuzendari hegokorearraren lanari erreparatuko diogu. Izan ere, mundu futurista batera eramaten gaitu eta bertan, hildako pertsonen garuna (eta kontzientzia?) roboten/androideen hardwarera lekualdatu dute. Enpresa eta gobernu-interesek manipulatutako zibilizazioa hortan "gizaki" kontzeptuak gero eta antz handiagoa dute etxalde artifizialekin.

 

 

AULA / GELA 

La revolución cibernética en el cine VII

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la séptima y última sesión del ciclo La revolución cibernética en el cine.

En este ciclo se ha mostrado como ha sido plasmada en el cine la inteligencia artificial así como los efectos que ha tenido en el arte, la cultura popular y la forma de imaginar el futuro. El temor, la inquietud social en torno a la IA se ha transformado en tema obligado dentro del mundo de la ciencia ficción.

Esta vez nos centraremos en el trabajo del director surcoreano Yeon San-ho, que nos traslada a un mundo futurista en donde el cerebro (¿y la conciencia?) de personas ya fallecidas es trasladado al hardware de robots/androides. Una civilización manipulada por intereses empresariales y gubernamentales, en donde el concepto de "ser humano" se asemeja cada vez más a una granja artificial.

 

 

 

Iraultza zibernetikoa zineman VI / La revolución cibernética en el cine VI

Irailak

01

Septiembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Iraultza zibernetikoa zineman VI

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren seigarrena izango da.

Oraingoan Gavin Rother zuzendari britainiarraren lana jorratuko dugu, komikiaren eta bideo-jokoen diseinuaren mundutik datorren zinemagilea. Zinema independente, heldu, intimista eta gogoetatsuaren bidez, egungo generoaren estandar ikusgarrienetatik urruntzen da, eremu pertsonalago eta gizatiarragoetan sartzeko, Kubrick edo Tarkovski bezalako maisuen irakaskuntzekin motxilan.

Aipatzekoa da "Archive" bere opera prima, heriotzari, jelosiari eta ordezkatua izateko beldurrari buruzko filma. Oraingoan galdetuko diogu geure buruari ea androideek giza bizitzarekin amets egingo luketen. Nabe Misteriotsuen (Douglas Trumbull, 1972) eta Ex Machinaren (Alex Garland, 2014) eragin argiak erakusten ditu.

 

 

 

AULA / GELA 

La revolución cibernética en el cine IV

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la sexta del ciclo La revolución cibernética en el cine.

Esta vez nos centraremos en el trabajo del director británico Gavin Rother, cineasta que procede del mundo del cómic y del diseño de videojuegos. A través de un cine de corte independiente, adulto, intimista y reflexivo, se aleja de los estándares más espectaculares del género actual para adentrarse en terrenos más personales y humanos, con las enseñanzas de maestros como Kubrick o Tarkovski en la mochila.

Destaca su ópera prima “Archive”, una película sobre la muerte, los celos y el miedo a ser reemplazado. Esta vez nos preguntaremos si los androides sueñan con una vida humana. Muestra claras influencias de Naves Misteriosas (Douglas Trumbull, 1972) y Ex Machina

 

 

Iraultza zibernetikoa zineman V / La revolución cibernética en el cine V

Abuztuak 

25

Agosto

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Iraultza zibernetikoa zineman V

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa, iraultza zibernetikoa zineman zikloaren bostgarren saioa izango da.

Ohituta gaude zineman kontatutako istorioetan robotek kontzientzia propioa hartzean, mundua konkistatzen eta gizakiak desagerrarazten saiatzen direla, gizakiak mehatxu gisa ikusiz. Sortzaileak beren sorkuntzagatik garaituak, zaharkituta geratzen dira adimen artifizialarenak baino gaitasun askoz mugatuagoak dituztelako.

Kasu honetan, beste egoera batean jarriko gara, gizakiak roboten produktu diren etorkizun hipotetikoan, Grant Sputore australiarrak zuzendutako lan baten bidez. 

AULA / GELA 

La revolución cibernética en el cine IV

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la quinta del ciclo La revolución cibernética en el cine.

Estamos acostumbrados a ver que los robots toman conciencia propia y tratan de conquistar el mundo y eliminar a los humanos viéndonos como una amenaza en historias contadas en el cine. Los creadores vencidos por su propia creación, se quedan obsoletos al tener unas capacidades mucho más limitadas que las de la inteligencia artificial.

En este caso nos pondremos en una situación distinta, en el hipotético futurible en la que los humanos son el producto de los robots, a través de una obra dirigida por el australiano Grant Sputore.

Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna / Día Internacional de la Fotografía

Abuztuak

19

Agosto

2023

11:30 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

ARGAZKIGINTZAREN NAZIOARTEKO EGUNA 2023

Abuztuaren 19an

Leopoldo Zugaza gogoratuz

 

Urtero legez, abuztuaren 19an Photomuseumak Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna ospatzen du. Aurtengoan Leopoldo Zugaza (1932-2022) kultura eta artearekin lotutako hainbat erakundeen abiarazlea eta Photomuseumeko sortzaileetako bat omenduko da.

 

 

 

EGITARAUA

 

11,30etan

Aurreskua

 

Lore eskaintza

DAGUERREN

monumentuan

 

11,45etan

Bertsoak

 

12,00etan

Omenaldi-ekitaldia

Leopoldo Zugaza gogoratuz

 

Alberto Palomerak gidatua

Joan Fontcuberta, Carlos Cánovas, Darío Urzay eta Idoia Unzurrunzagaren partaidetzarekin

 

 

Egunean zehar Photomuseumeko sarrera dohainik izango da.

 

 

 

Leopoldo Zugaza

 

Leopoldo Zugaza Fernández (Durango, 1932-2022) editorea, aktibista eta artearekin lotutako hainbat elkarte eta erakundetako abiarazlea izan da azken hamarkadetako Euskal Herriko kulturaren sustapenean eta hedapenean. Bere izaera edozein etiketatik kanpo dago, jorratu zituen ezagutza arloen aniztasunagatik –bibliografia, artea, literatura, zinema, argazkigintza, historia, euskara, etnografia eta komikia –eta kulturari buruzko bere ikuskera humanistagatik, abangoardiaren aldeko konpromiso argiarekin.

Ekintzailea eta intelektuala era berean, bere helburu nagusia Euskal Herrirako modernitate kulturaleko proiektu handia martxan jartzea izan zen, eta horretarako gogor aritu zen lanean.[…]

 

Mikel Onandia

 


 

 

 

ARGAZKIGINTZAREN NAZIOARTEKO EGUNA 2023

Abuztuaren 19an

Leopoldo Zugaza gogoratuz

 

Anualmente, el día 19 de agosto el Photomuseum de Zarautz celebra el Día Internacional de la Fotografía. Este año se homenajeará a Leopoldo Zugaza (1932-2022), impulsor de diversas instituciones relacionadas con la cultura y el arte y cofundador del Photomuseum.

 

 

PROGRAMA

 

11,30 horas

Aurresku

  

Ofrenda foral

en el monumento a

DAGUERRE

  

11,45 horas

Bertsoak

  

12,00 horas

Acto de homenaje

Recordando a Leopoldo Zugaza


Conducido por Alberto Palomera
con la participación de Joan Fontcuberta, Carlos Cánovas, Darío Urzay e Idoia Unzurrunzaga

 

 

Durante el día la entrada al Photomuseum será gratuita.

 Leopoldo Zugaza

 

Editor, activista e impulsor de distintas asociaciones e instituciones ligadas al arte, Leopoldo Zugaza Fernández (Durango, 1932-2022) ha sido uno de los principales protagonistas en la promoción y difusión de la cultura en el País Vasco de las últimas décadas. Su figura escapa a cualquier etiqueta debido a la diversidad de áreas de conocimiento que abordó        –la bibliografía, el arte, la literatura, el cine, la fotografía, la historia, el euskera, la etnografía y el cómic–y a su concepción humanista de lo cultural, con un claro compromiso por la vanguardia.

Unía en su persona al hombre de acción y al intelectual, y su propósito vital consistió en poner en marcha un ambicioso proyecto de modernidad cultural para el País Vasco, por el que trabajó con una obstinación irreductible. […] 

 

 

 

 

 

 

Mikel Onandia

 

 

 

 

 


 

Página 17 de 32