Emakumea eta zinema III / Mujer y cine III

Apirilak

Emakumea eta zinema III

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa emakumea zineman zikloaren hirugarren saioa izango da.

Zinemak rol femenino estereotipatuekin behin baino gehiagotan jokatu du, hala nola emakume gaiztoa, objektu sexuala, bere funtzio soziala betetzen duena, heroina edo bere printze urdina bilatzen duena, baina egiaz, patriarkatu klasikoak zuzendutako estereotipoetatik kanpo, zinemaren historian zehar estereotipoekin ere hautsi da, kritikatuz, erakutsiz edo besterik gabe hautsiz.

Estereotipoetatik kanpo beste ikuspegi eta pentsaera bat sustatzen duten filmekin jarraituz, oraingoan Eta jainkoak… emakumea sortu zuen (frantsesez: Et Dieu... créa la femme) 1956ko koprodukzio frantziar-italiarra proiektatuko da, Roger Vadimek idatzi eta zuzendua eta Brigitte Bardot protagonista duena.

Arrakasta handia izan zuen Estatu Batuetan 1957an, eta Brigitte Bardot nazioarteko izarra bihurtu zuen, sexu-ikur bihurtuz. Talde erlijiosoen artean polemika sortu zuen, eta kondenatu egin zuten.

Mujer y cine III

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la tercera en torno a la mujer y el cine.

Fuera de los estereotipos clásicos regidos por el patriarcado clásico con papeles femeninos estereotipados, como la mujer malvada, objeto sexual, la que cumple su función social, la heroína o quien busca su príncipe azul, en realidad a lo largo de la historia del cine también se ha roto con los estereotipos, o bien criticándolos, mostrándolos o simplemente rompiendo con ellos.

Continuando con la serie de películas que estimulan otra visión y forma de pensar fuera de los estereotipos, esta vez se proyectará la película Y Dios creó a la mujer (en francés: Et Dieu… créa la femme) una coproducción franco-italiana de 1956, escrita y dirigida por Roger Vadim y protagonizada por Brigitte Bardot.

Fue un éxito de taquilla en Estados Unidos en 1957, que lanzó al estrellato internacional a Brigitte Bardot, convirtiéndola en un símbolo sexual, causando polémica entre grupos religiosos, que la condenaron.