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Ingurumena. Krisia? Zer krisi?

Azaroak

24

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Ingurumena. Krisia? Zer krisi? 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa transizio energetikoaren eta klimatikoaren balioen inguruan izango da. 

Pasa den irailaren 28an Gasteizko Dendaraba aretoan transizio energitiko eta klimatikoen balioak ingurumenaren sentsibilitatetik aztertu ziren hitzaldi-solasaldia proiektatuko da. Emanaldi hau, Ihobe, Vital Fundazioa, Gasteizeko Udala eta Euskal Kazetari Elkarteak antolatu zuen. Parte hartzaile hauekin: 

-Odile Rodriguez de la Fuente: biologoa eta dibulgatzaile zientifikoa. 

-Gorka Belamendia: Gasteizko Udaleko Ingurumen Gaietarako Zentroko teknikaria eta ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2020. 

-Ramón Bustamante: Kazetaria eta ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2022. 

-Eva Caballero: Komunikazio zientifikoan espezializatutako kazetaria eta ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2021. 

-Julen Rekondo: Ingurumen gaietan aditua, ingurumenaren euskal kazetaritza saria 2019 eta ingurumenaren sari nazionala. 

  AULA / GELA 

Medio ambiente. ¿Crisis? ¿Qué crisis? 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno a los valores de la transición energética y climática. 

Se proyectará la charla-coloquio que tuvo lugar el pasado 28 de septiembre, en el salón Dendaraba de Vitoria-Gasteiz en la que se analizaron los valores de las transiciones energéticas y climáticas desde la sensibilidad medioambiental, con los siguientes participantes: El acto estuvo organizado por Ihobe, Fundación Vital, el Ayuntamiento de Vitoria y la Asociación Vasca de Periodistas. 

Intervinieron los siguientes participantes;  

- Odile Rodriguez de la Fuente: Bióloga y divulgadora científica. 

- Gorka Belamendia: Técnico del Centro de Estudios Ambientales del Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz y premio de periodismo ambiental vasco 2020. 

- Ramón Bustamante: Premio Periodismo Vasco de Periodista y Medio Ambiente 2022. 

- Eva Caballero: Periodista especializada en comunicación científica y premio periodismo vasco de medio ambiente 2021. 

- Julen Rekondo: Experto en temas medioambientales, premio de periodismo ambiental vasco 2019 y premio nacional de medio ambiente.

 

Ramón Masats

Azaroak

17

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Ramón Masats

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa duela gutxi hil den Ramón Masats argazkilari katalanaren inguruan izango da. 

Ramón Masats erreportaje-argazkilari lanetan hasi zen hainbat egunkaritan. Kronikari lanagatik eta errealitate hurbilena manipulatu gabe atzemateko intuizio bereziagatik aitortzen dute. 1957an Madrilen finkatu zen, eta handik Penintsula zeharkatu zuen La Gaceta ilustrada aldizkarirako erreportari izanez. 

Hainbat liburu argitaratu zituen, eta haren obra askotan erakutsi izan da; besteak beste, 1999an Madrilgo Arte Ederren Zirkuluan atzera begirako erakusketa eskaini zioten. 2004an Argazkigintzako Sari Nazionala jaso zuen.

Aipagarria da 1965az geroztik, Masatsek argazkigintza, zinema eta dokumentalak uztartu zituela. Topical Spanish (1970) film luze bakarra zuzendu zuen. Masatsen fikziozko film bakarra Chumy Chumezekin batera idatzitako satira da, seminariotik ihes egin eta musika banda batekin bat egiten duen gazte bati buruzkoa.

 

  AULA / GELA 

Ramón Masats

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al fotógrafo catalán recientemente fallecido Ramón Masats.

Ramón Masats empezó a trabajar como fotógrafo de reportaje en diferentes periódicos. Es reconocido por su labor como cronista y una especial intuición para captar la realidad más inmediata sin manipularla. En 1957 se afincó en Madrid, desde donde recorrió la Península trabajando como reportero para la Gaceta Ilustrada. Publicó diferentes libros y su obra se ha visto expuesta en numerosas ocasiones, entre las que destaca la retrospectiva del Círculo de Bellas Artes de Madrid, en 1999. El año 2004 recibió el Premio Nacional de Fotografía.

Cabe señalar que desde 1965 Masats compaginó su práctica fotográfica con el cine y la realización de documentales. Aunque solo dirigió un largometraje Topical Spanish (1970). El único largo de ficción de Masats es una sátira coescrita con Chumy Chúmez sobre un joven que escapa del seminario y se une a una banda de música.

 

Hitzaldia-Solasaldia. Ni naiz, Idoia

Azaroak

10

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Hitzaldia- Solasaldia

Ni naiz, Idoia

Idoia Telleria Maritxalarren eskutik

                      

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, Idoia Telleria Maritxalar, “Ni naiz, Idoia” erakusketaren egilea izango da hizlari ostiral honetako saioan.

Solasaldia erakusketara hurbiltzeko aitzakia izango da. Azken finean, proiektuak Idoiaren izatea, jatorria, identitatea eta Idoiaren “ni” guztiak aztertzen ditu. Bizi den espazioan onarpena izatea eta berarekin integratzea, harremantzea eta gorputzean bizitzea du helburu. Argazkia ingurunearekin harremantzeko eta integratzeko bidea ematen dion bitartekoa da. Laburbilduz, bizipen pertsonala eta, naturarekin konektatzeko prozesua da.

Nam June Paik

Azaroak

3

Noviembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA

Nam June Paik

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa, “bideo-artearen”  aita den Nam June  Paik hegokorearrari inguruan izango da.

Nam June Paik Bideo eskulturak, instalazioak, performanceak, bideoak eta telebista programak biltzen dituen lan multzo handi bat sortu zuen, bitarteko elektronikoekin eta zinema hedatuarekin lotutako arteari hasiera emanez. Presentzia eta eragin globala du, eta bere arte berritzaileak eta ideia ameslariek artista belaunaldi berri bat inspiratzen jarraitzen dute.

1932an jaio zen Seulen, Korean, eta Tokioko Unibertsitatean graduatu zen 1956an. Gero, Alemaniara joan zen abangoardiako musikarekiko (avant-garde) interesarekin jarraitzeko. Alemanian John Cage eta George Maciunas ezagutu zituen eta neo-dadá Fluxus mugimenduko kide aktibo bihurtu zen. 1963an, Paikek bere bakarkako erakusketa ospetsua egin zuen Wuppertaleko (Alemania) Galerie Parnass-en, non bere telebista prestatuak aurkeztu zituen, telebistaren itxura eta edukia errotik aldatu zituena.

1964an Estatu Batuetara emigratu ondoren, Paik bideo-kamera eramangarri bat erabili zuen lehen artistetako bat izan zen. 1969an, Shuya Abe ingeniari japoniarrarekin lan egin zuen, Paikek hainbat iturritako irudiak konbinatu eta manipulatu ahal izan zituen historiako lehen bideo sintetizatzailea eraikitzeko. Paik-Abe bideo sintetizadoreak elektronikoki eraldatu zuen irudiak mugimenduan hartzea eta editatzea.

Paikek bitarteko artistiko berri bat asmatu zuen telebista eta bideoa erabiliz, artelan sorta harrigarri bat sortuz. Horien artean, Global Groove (1973) bideoa eta Buda TV (1974) eskulturak aipa ditzakegu, besteak beste.

  AULA / GELA 

Nam June Paik

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será en torno al padre del “video-arte”, el surcoreano Nam June Paik.

Nam June Paik Creó un gran cuerpo de trabajos que incluye esculturas de video, instalaciones, performances, vídeos y programas de televisión dando inicio al arte relacionado con medios electrónicos y al cine expandido. Tiene una presencia e influencia global, y su arte innovador y las ideas visionarias siguen inspirando a una nueva generación de artistas.

Nacido en 1932 en Seúl, Corea, se graduó de la Universidad de Tokio en 1956, y luego viajó a Alemania para continuar con su interés por la música de vanguardia (avant-garde). En Alemania conoció a John Cage y George Maciunas y se convirtió en un miembro activo del movimiento neo-dadá Fluxus. En 1963, Paik realiza su legendaria exposición individual en la Galerie Parnass de Wuppertal, Alemania, donde presentó sus televisores preparados, que alteró radicalmente el aspecto y el contenido de la televisión.

Después de emigrar a los Estados Unidos en 1964, Paik fue uno de los primeros artistas en utilizar una cámara de vídeo portátil. En 1969, trabajó con el ingeniero japonés Shuya Abe para construir el primer video sintetizador de la historia que permitió a Paik combinar y manipular imágenes de diferentes fuentes. El video sintetizador Paik-Abe transformó electrónicamente la toma y edición de imágenes en movimiento.

Paik inventó un nuevo medio artístico utilizando la televisión y el vídeo, creando una sorprendente variedad de obras de arte. Entre ellas podemos nombrar  vídeo Global Groove (1973) y sus esculturas Buda TV (1974) entre otros.

 

 

Transizioan debekatutako dokumentalak IV / Documentales prohibidos durante la transición IV

Urriak

27

Octubre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Transizioan debekatutako dokumentalak IV

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Trantsizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren azken saioa izango da.

Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.

Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren. Aipagarriak dira: La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos, votad! (1977), Caudillo (1977), eta Después de... (1983). Azken hori José Juan eta Cecilia Bartolomé anai-arrebak filmatu zuten. Garai hartako espektro politiko zabalaren testigantzak erregistratzen jardun zuten, garaiko errealitatearen testigantza zuzen eta espontaneoen bidez. Memoria horrek hainbat gizarte-talderen aldarrikapenak biltzen ditu, bai eta autonomien erreklamazioak eta tentsioak ere.

 

AULA / GELA 

Documentales prohibidos durante la transición IV

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el último del ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.

La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso. 

En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco. Destacan: La ciudad es nuestra (1975), Votad, ¡votad malditos!  (1977), Caudillo (1977) y Después de… (1983). Este último fue filmado por los hermanos José Juan y Cecilia Bartolomé. Se dedicaron a registrar testimonios del amplio espectro político del momento, a través de testimonios directos y espontáneos que son reacciones concretas a la realidad de su tiempo. Esa memoria incluye desde reivindicaciones de diversos grupos sociales, reclamaciones autonómicas y tensiones ante las agresiones violentas de grupos radicales.

 

Transizioan debekatutako dokumentalak III / Documentales prohibidos durante la transición III

Urriak

20

Octubre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Transizioan debekatutako dokumentalak III

 Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Trantsizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren hirugarren saioa izango da.

Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.

Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren. Aipagarriak dira: La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos, votad! (1977), Caudillo (1977), eta Después de... (1983). Azken hori José Juan eta Cecilia Bartolomé anai-arrebak filmatu zuten. Garai hartako espektro politiko zabalaren testigantzak erregistratzen jardun zuten, garaiko errealitatearen testigantza zuzen eta espontaneoen bidez. Memoria horrek hainbat gizarte-talderen aldarrikapenak biltzen ditu, bai eta autonomien erreklamazioak eta tentsioak ere.

 

AULA / GELA 

Documentales prohibidos durante la transición III

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el tercero de un ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.

La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso. 

En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco. Destacan: La ciudad es nuestra (1975), Votad, ¡votad malditos!  (1977), Caudillo (1977) y Después de… (1983). Este último fue filmado por los hermanos José Juan y Cecilia Bartolomé. Se dedicaron a registrar testimonios del amplio espectro político del momento, a través de testimonios directos y espontáneos que son reacciones concretas a la realidad de su tiempo. Esa memoria incluye desde reivindicaciones de diversos grupos sociales, reclamaciones autonómicas y tensiones ante las agresiones violentas de grupos radicales.

 

Transizioan debekatutako dokumentalak II / Documentales prohibidos durante la transición II

Urriak

13

Octubre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Transizioan debekatutako dokumentalak II

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Trantsizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren bigarren saioa izango da.

Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.

Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren. Filmatu eta urte batzuetara estreinatu behar izan zituzten. Aipagarriak dira: Después de... (1983), La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos, votad! (1977) eta Basilio Martín Patinoren Caudillo (1977). Azken horrek erregimenarekiko haustura azaldu zuen. Basilio eta bere talde txikia erakunde ofizialetatik urrun zeuden artxiboen irudiak eta soinuak bilatzen ausartu ziren. Irudi horietako batzuk suntsitu edo bahitu egingo zituzten militarren kastak eta burokraziak, "krimenaren aztarnak" ezabatu nahi baitzituen.

 

AULA / GELA 

Documentales prohibidos durante la transición II

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el segundo de un ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.

La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso. 

En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco. Documentales que fueron estrenados en años venideros, destacan Después de… (1983), La ciudad es nuestra (1975), Votad, votad malditos! y Caudillo, de Basilio Martín Patino (1977). Este último representó una ruptura en toda regla con el régimen. Basilio y su reducido equipo se aventuraron en una intensa búsqueda de imágenes y sonidos de archivos lejos de los organismos oficiales, parte de los cuáles serían destruidos o secuestrados por la casta militar y la burocracia, interesadas en borrar las “huellas del crimen”.

 

Transizioan debekatutako dokumentalak I / Documentales prohibidos durante la transición I

Urriak

06

Octubre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Transizioan debekatutako dokumentalak I

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa transizio garaian zentsuratu ziren dokumentalen zikloaren lehenengo saioa izango da.

Azken urteotan Espainiako Trantsizioaren garaia asko kritikatzen ari da, egungo egoeraren erantzule diren hainbat defizit metatu zituen proiektu gisa. "Ahal izan zena egin zen” ala ez… eztabaidatzea alde batera utzita, dokumental horiek noizean behin telebistaz erreproduzitzen den kontakizuna zalantzan jartzen dute. Bereziki 1981ko estatu kolpea, askotan erregea eta politikariak azaltzen direlako (ia) prozesuaren protagonista bakarrak.

Ildo horretan, hainbat dokumental debekatu edo zentsuratu zituzten Franco diktadorea hil ondoren: Filmatu eta urte batzuetara estreinatu behar izan zituzten Basilio Martín Patinoren Caudillo (1977), eta Después de... (1983). Nabarmentzekoak dira Tino Calabuig eta Miguel Ángel Condorren La ciudad es nuestra (1975) eta Llorenç Solerren Votad, votad malditos, votad! (1977), Franco hil ondorengo lehen hauteskundeen aurrean, Bartzelonako langileen iritziak islatzen dituen dokumental esperimentala.

 

 

 

AULA / GELA 

Documentales prohibidos durante la transición I

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será el primero de un ciclo de documentales sobre la transición que fueron censurados en la época.

La época de la “Transición Española” está siendo criticada en los últimos años como un proyecto que acumuló varios déficits que son en parte responsables de la situación actual. Independientemente del debate entre si “se hizo lo que se pudo” o no, estos documentales contribuyen a cuestionar el relato que se reproduce por televisión cada cierto tiempo, y especialmente el 23-F, según el cual el rey y los políticos son (casi) los únicos protagonistas del proceso. 

En este sentido fueron varios los documentales prohibidos o censurados después de la muerte del dictador Franco,  Tanto Caudillo, de Basilio Martín Patino (1977), como Después de… (1983) que se estrenaron años después de su rodaje. También destacan  La ciudad es nuestra (1975) de Tino Calabuig y Miguel Ángel Cóndor y Votad, votad malditos! de Llorenç Soler (1977), documental experimental rodado que refleja opiniones de la ciudadanía obrera en Barcelona ante los primeros comicios tras la muerte de Franco.

 

Pablo Larrain

Irailak

29

Septiembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Pablo Larrain

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Pablo Larrain zinemagile Txiletarraren inguruan izango da.

Bere ibilbide arrakastatsuan zehar, Pablo Larrainek ez du etenik izan Txileko historia modernoko gertakari kaltegarrienak aztertzeko ahaleginean. "Tony Manero" eta "Post Mortem" filmetan, zinemagileak Augusto Pinocheten iparrorratz gaiztoaren azpian Hego Amerikako errepublika murgildu zeneko immunitate kriminala erretratatu zuen. Gero, "No" pelikulan, Larrainek arreta marketinean jarri zuen, espiritu neoliberalekoa, diktadorea boteretik aterako zuen plebiszitua irabaztea ahalbidetu zuena. Eta, "El club" lanean, hainbat hamarkadatan elizak isilarazitako sexu-abusuen kasuak salatu zituen.

Orain arteko bere azken pelikulak "El Conde" du izena eta Pinocheten itzal luzeari buruzko satira basatia eskaintzen du. Berau gaur egungo Txileko errealitatean zehar espektro bezala hedatzen da.

 

 

AULA / GELA 

Pablo Larraín

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al cineasta chileno Pablo Larraín.

A lo largo de su exitosa trayectoria, Pablo Larraín no ha cesado en su empeño por diseccionar los episodios más siniestros de la historia moderna de Chile. En “Tony Manero” y “Post Mortem”, el cineasta retrató la inmunidad criminal en la que se sumió la república sudamericana bajo la siniestra brújula de Augusto Pinochet. Luego, en ‘No’, Larraín puso el foco en la operación de marketing, de aliento neoliberal, que permitió ganar el plebiscito que sacaría al dictador del poder. Y, en ‘El club’, el autor chileno denunció los casos de abusos sexuales silenciados por la iglesia durante décadas. 

Su última película hasta la fecha se titula “El Conde” que ofrece una feroz sátira sobre la alargada sombra de Pinochet, se extiende como un espectro por la realidad chilena actual.

 

 

 

 

 

Iraultza zibernetikoa zineman VII/ La revolución cibernética en el cine VII

Irailak

22

Septiembre

2023

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Iraultza zibernetikoa zineman VII

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa iraultza zibernetikoa zineman zikloaren zazpigarrena eta azkena izango da.

Ziklo honetan adimen artifiziala zineman nola islatu den erakutsi da, baita artean, herri-kulturan eta etorkizuna irudikatzeko modua ere. AAren inguruko beldurra eta kezka soziala nahitaezko gai bihurtu da zientzia fikzioaren munduan.

Oraingoan, Yeon San-ho zuzendari hegokorearraren lanari erreparatuko diogu. Izan ere, mundu futurista batera eramaten gaitu eta bertan, hildako pertsonen garuna (eta kontzientzia?) roboten/androideen hardwarera lekualdatu dute. Enpresa eta gobernu-interesek manipulatutako zibilizazioa hortan "gizaki" kontzeptuak gero eta antz handiagoa dute etxalde artifizialekin.

 

 

AULA / GELA 

La revolución cibernética en el cine VII

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la séptima y última sesión del ciclo La revolución cibernética en el cine.

En este ciclo se ha mostrado como ha sido plasmada en el cine la inteligencia artificial así como los efectos que ha tenido en el arte, la cultura popular y la forma de imaginar el futuro. El temor, la inquietud social en torno a la IA se ha transformado en tema obligado dentro del mundo de la ciencia ficción.

Esta vez nos centraremos en el trabajo del director surcoreano Yeon San-ho, que nos traslada a un mundo futurista en donde el cerebro (¿y la conciencia?) de personas ya fallecidas es trasladado al hardware de robots/androides. Una civilización manipulada por intereses empresariales y gubernamentales, en donde el concepto de "ser humano" se asemeja cada vez más a una granja artificial.

 

 

 

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