• A

Otto Preminger

URRIAK

04

OCTUBRE

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioan Otto Preminger jatorri judutarreko zinemagile amerikarraren inguruan izango da.

Wiznitz-en jaio zen 1906an, Bukovinako iparrean, egungo Ukranian, garai hartan Inperio Austro-hungariarran. 1915ean, bere familiarekin Vienara bizitzera joan zen eta han Zuzenbidean lizentziatu zen. Hala ere, abokatu lanetan denbora gutxiz lan egin zuen.

Izan ere, bere pasio handia antzerkia zen. Max Reinhardt-en, garaiko antzerki-zuzendari apartaren, zuzendaritza-laguntzailea izan zen. Geroago,  Gilbert Miller-ek, New Yorkeko antzerki produktore ospetsuak, Estatu Batuetara lan egitera gonbidatu zuen. Hollywooden zein Broadwayen lan egin zuen hainbat urtetan zehar eta hirurogei eta hirurogeita hamarreko hamarkadetan  Critic's Choice eta Full Circle obrak zuzendu zituen.

Zineman ere arrakasta izan zuen, hauexek dira bere lanik ezagunenak: Anatomy of a Murder ,1959; Laura, 1944; Angel face, 1952; River of No Return, 1954; Advise & Consent, 1962; Bunny Lake is Missing, 1965 eta The Human Factor (1979).

 

 AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al cineasta americano de origen judío Otto Preminger.

Nació en 1906 en Wiznitz, en el norte de Bukovina, actualmente Ucrania, por aquel entonces parte del Imperio Austrohúngaro. En 1915, la familia se estableció en Viena y allí se licenció en Derecho, pero ejerció de abogado durante poco tiempo.

Su verdadera pasión era el teatro. Llegó a ser ayudante de dirección de Max Reinhardt, uno de los grandes directores teatrales de la época. Posteriormente es invitado a los Estados Unidos por el productor de teatro neoyorquino, Gilbert Miller, y alternará durante varios años Hollywood con Broadway y montará en los años sesenta y setenta, Critic´s Choice y Full Circle.

También tuvo mucho éxito como cineasta y entre sus trabajos cabe mencionar: Anatomía de un Asesinato de 1959; Laura, 1944; Cara de ángel, 1952; Río sin retorno, 1954; Tempestad sobre Washington 1962; El rapto de Bunny Lake, 1965 y El factor humano, 1979.

 

 

 

ARGAZKIGINTZAREN NAZIOARTEKO EGUNA 2019 / DÍA INTERNACIONAL DE LA FOTOGRAFÍA 2019

ABUZTUAK

19

AGOSTO

2019

11,30 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

 

 

 

Urtero legez, abuztuaren 19an, Photomuseumak Argazkigintzaren Nazioarteko Eguna antolatzen du. Parisen, 1839an Zientzia eta Arte Ederren Akademian lehenengo prozedura fotografikoaren, hau da daguerrotipoaren,  aurkezpena egin zela aitzakiatzat hartuz. Horrela lehen unetik, argi eta garbi, jasota gelditu zen asmakizun berriaren balioa bai lekukotasunez bai arlo artistikoa lantzeko gaitasuna  zuelako.

Lehen unetik gizartea, Nicéphore Niépce-ren eta Louis-Jacques-Mandé Daguerre-ren aurkikundeak eskaintzen zuen laguntzaz eta zituen gaitasunez ohartu zen. Geroago hobekuntza tekniko desberdinek asmakizun honen garapena nabarmendu zuten. Zientziaren eta arteen alorretan bere aplikazioak asko izan dira eta entzutetsuak.

Zentzu honetan, azpimarratzekoa da hainbat artista plastikoek bai argazkigintzara bai zinemara jo dutela espiritu berritzaile eta esperimentalarekin.

Ekitaldi honetako programa horrela dago osatua; aurreskua, Daguerreren monumentuaren aurrean lore-eskaintza eta bertsolariaren emanaldia.

Ondoren “La guerra filmada” bildumaren “Campos de batalla y políticas de retaguardia” kapitulua proiektatuko da.

 ***

Anualmente, el 19 de agosto, el Photomuseum de Zarautz organiza el Día Internacional de la Fotografía, para conmemorar la presentación en 1839 del primer procedimiento fotográfico, el daguerrotipo, ante las Academias de Ciencias y de Bellas Artes de París. Así, desde el primer momento se dejó constancia del valor testimonial y artístico del nuevo invento.

Pronto la sociedad se percató de las prestaciones y del potencial que tenía el descubrimiento de Nicéphore Niépce y Louis-Jacques-Mandé Daguerre. Posteriormente las distintas mejoras técnicas acentuaron el desarrollo de este invento. Sus aplicaciones en el terreno de la ciencia y de las artes son muchas y notorias.

En este sentido, es necesario subrayar que numerosos artistas plásticos han recurrido tanto a la fotografía como al cine con un espíritu innovador y experimental. 

El programa de esta conmemoración constará de un aurresku, una ofrenda floral ante el monumento a Daguerre y la actuación de un bertsolari.

A continuación se proyectará uno de los capítulos de la Guerra filmada que la edición de TVE titula “Campos de batalla y políticas de retaguardia”.

alizar sus motos a comienzos del siglo XX y este movimiento de customización individual que conocemos hoy, comenzaría después de la Segunda Guerra Mundial.  A partir de las motos más sencillas hasta las prendas elegidas, son los documentos recogidos por la cámara de Julián Redondo y expuestas en el Photomuseum hasta el 1 de septiembre.

 

 

 

 

Custom

ABUZTUAK

02

AGOSTO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

  Custom

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa “Custom, Askatasun Sentipena” aldi-baterako erakusketaren ildotik jarraituz, motorzaleei eta kontrakulturako munduari buruzkoa izango da.

Lehen zaleak XX. mendearen hasieran hasi ziren euren motorrak pertsonalizatzen, eta gaur egun ezagutzen dugun banakako kustomizazio mugimendua Bigarren Mundu Gerraren ostean hasi zen. Xehetasun denak jaso ditu Julian Redondo argazkilariak Photomuseumen irailaren 1a arte ikusgai dagoen erakustetan, motor xumeenetatik hasi eta aukeratutako jantzietara.

 

AULA / GELA

Custom

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes evocará el mundo de los moteros y la contracultura, como complemento a la exposición temporal: “Custom, Sentimiento de Libertad”.

Los primeros aficionados comenzaron a personalizar sus motos a comienzos del siglo XX y este movimiento de customización individual que conocemos hoy, comenzaría después de la Segunda Guerra Mundial.  A partir de las motos más sencillas hasta las prendas elegidas, son los documentos recogidos por la cámara de Julián Redondo y expuestas en el Photomuseum hasta el 1 de septiembre.

 

 

Andréi Tarkovski

EKAINAK

28

JUNIO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa Andréi Tarkovski zine zuzendari, aktore eta idazle sobietarrari eskainiko zaio. 

Nahiz eta zuzendari emankorra ez izan, zazpi film luze besterik ez zituen egin, zinemagintza errusiarrak eman duen zuzendaririk ezagunetarikoa eta sarituenetarikoa izan zen. Zinezale askorentzat Serguéi Eizenshtéin eta Serguéi Bondarchuk-ekin batera, Errusiako zinemagintza klasikoaren adibide aparta zen. Gaur egun, sentsura sobietarra jasan zuen zuzendari ospetsu honi buruzko liburuak eta ikerketak egiten jarraitzen dute.

Izan ere, Veneziako Urrezko lehoia jaso zuen lehengo zuzendari errusiarra izan zen. Bere lehen luzemtraiarekin lortu zuen: Ivan-n haurtzaroa (1962). Baina, tamalez, sobietar agintariekin arazoak izan zituen eta bere hurrengo pelikula, Andrei Rublev, bahitua izan zen eta zazpi urte beranduago estreinatu zuen.

Jarraian, Solaris (1972) eta Ispilua (1975), obra oso pertsonala egin zituen. Hurrengo filmaren, Stalker (1979) deritzonaren negatibo originalak errebelatzen ari zirela, arazo larria jasan zuten. Hori zela eta, Italiara joan zen. Bertan, Tempo di viaggio (1983) dokumentala eta Nostalgia (1983) film luzea zuzendu zituen.  Azkenik, Suedian, bere hilondoko lana, Sakrifizioa (1986), zuzendu zuen.

 

AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al director de cine, actor y escritor soviético Andréi Tarkovski.

Pese a ser un director poco prolífico, solamente realizó siete largometrajes, es uno de los directores de cine ruso más conocidos y premiados fuera de su país. Para muchos amantes del séptimo arte de distintos países su nombre simboliza el cine clásico ruso tanto como Serguéi Eizenshtéin y Serguéi Bondarchuk. Hoy en día continúan apareciendo muchos libros e investigaciones dedicados a la filosofía y concepciones fílmicas de este afamado director, cuyo camino en el arte transcurrió bajo la presión de la censura soviética.

Fue el primer cineasta soviético en recibir el León de Oro de Venecia, por su primera película La infancia de Iván (1962). Sin embargo, tuvo problemas con las autoridades soviéticas, y tardó siete años en lograr estrenar su siguiente película, Andrei Rublev, secuestrada por el régimen soviético. 

A continuación vendrían Solaris (1972) y El espejo (1975), una obra muy personal. El rodaje de su siguiente película, Stalker (1979), sufrió la pérdida de gran parte del negativo original por un accidente en el revelado. Después de eso, emigró primero a Italia, donde realizó el documental Tempo di viaggio (1983) y el largometraje de ficción Nostalgia (1983). Finalmente, en Suecia, dirigió su obra póstuma, Sacrificio (1986). 

 

Hedy Lamarr

EKAINAK

21

JUNIO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa Hedy Lamarr aktore ospetsuari eskainiko zaio.

Izan ere, garaiko “emakumerik ederra” izateaz gain, ingeniaria eta asmatzaile aparta ere izan zen. Tamalez, bere glamourrak eta zinemagintzan izan zuen arrakastak bere beste alderdiak eklipsatu zituen. Emakume honen lana egungo telefono mugikorretan, GPS sisteman edota  Wi-Fi eta BlueTooth komunikazio harigabeetan erabiltzen den teknologiaren aitzindari zuzena da.

Kasu hauetan ohikoa den legez, bere ikerketek berandu xamar jaso dute merezitako errekonozimentua. Azkenik, 1998an, Austriako Asmatzaileen eta Patenteen Elkarteak Viktor Kaplan domina eman zion. Gainera, Austrian, bere jaioterrian, Asmatzaileen Eguna bere ohorez, azaroaren 9an ospatzen da, bere jaiotegunean.

 

AULA / GELA

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno a la famosa actriz Hedy Lamarr.

De hecho, además de ser “la mujer más bella” de su tiempo, Hedy Lamarr fue una excelente ingeniera e inventora. Desafortunadamente, su glamour y el éxito de su carrera en el cine, eclipsaron sus otras facetas. Pero el trabajo de esta mujer en el área de las telecomunicaciones, es el precursor de la tecnología inalámbrica, utilizada en los móviles actuales o en los sistemas GPS, Wi-Fi y BlueTooth.

Tal y como suele suceder en estos casos, el reconocimiento a labor, aún tardaría años en llegar. Finalmente, en 1998, la Asociación Austriaca de Inventores y Titulares de Patentes le concedió la medalla Viktor Kaplan. Y también hay que recordar que en su país natal, en Austria, el Día del Inventor se celebra el 9 de noviembre en su honor.

 

Expresiones artísticas de las grandes civilizaciones IX: Arte y sociedad

MAIATZAK 

17

MAYO

2019

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

 Zibilizazio handietako arte adierazpenak IX:

Artea eta gizartea

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa arte adierazpenei buruzko zikloaren bederatzigarrengoa da. Zehazki, artea eta gizartearen arteko harremanari buruzkoa izango da.

Izan ere, artea gure pentsamenduen adierazpena den heinean, gizartearen aurrean salaketa egiteko erreminta edo baliabidea ere bada. Horregatik hainbat mugimendu artistikoek aipaturiko gizartearen bilakaerarekin bat datoz. Beraz, artea testuinguruan irakurtzeko, garaiko gizartea ere aztertu behar da.

 

AULA / GELA

Expresiones artísticas de las grandes civilizaciones XI:

Arte y sociedad 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes será la novena del ciclo sobre las manifestaciones artísticas. En concreto, girará en torno a la relación entre el arte y la sociedad.

De hecho, al ser el arte una manifestación de nuestros pensamientos, es también un medio o herramienta de denuncia ante la sociedad. Por eso, los diferentes movimientos artísticos responden a la evolución de dicha sociedad. Por lo tanto, para conocer el contexto artístico, también se tiene que examinar la sociedad de su tiempo.

Maiatzak 18, Museoen Nazioarteko Eguna / Día Internacional de los Museos

MAIATZAK 

18

MAYO

2019

Doako sarrera

Entrada gratuita

Maiatzak 18

Museoen Nazioarteko Eguna

 

Urtero, 1977 urtetik hasita, ICOM-ek Museoen Nazioarteko Eguna antolatzen du, museoetako komunitaterako une berezia zalantzarik gabe.

Museoen Nazioarteko Egunaren helburua da museoen zeregin garrantzitsuenaz jabetzea. Izan ere,  museoak baliabide oso garrantzitsuak dira dela kultura trukaketa, elkar aberasteko edo elkar ulertzeko, laguntzeko eta nola ez, herrien arteko garapena eta bakea lortzeko.

Aurtengo Museoen Nazioarteko Egunaren leloa hau da “Museoak ardatz kultural gisa : Tradizioaren etorkizuna”.  Horrekin azpimarratu nahi da museoek komunitateetan aurrean jorratzen dituzten paper berriak. Gizartearen aurrean etengabe museoak bere betebeharrak  bir-asmatzen hari dira, oraindik ere elkarreragileagoak izateko, audientzian zentratuak, komunitatera orientatuak, malguagoak eta moldagarriagoak izateko asmoz. Ardatz kultural bihurtu dira, plataforma berriak dira, sormena ezaguerarekin uztartzen den eta bisitariek ko-sortu, partekatu eta elkar eragin dezaketen tokietan bihurtu dira.

Photomuseumek egun hau ospatzeko egun guztian zehar sarrera doako izango da. Gonbidatuta zaudete.

18 de mayo

Día Internacional de los Museos

Cada año desde 1977, el ICOM organiza el Día Internacional de los Museos, un momento excepcional para la comunidad museística.

El objetivo del Día Internacional de los Museos es concienciar sobre el hecho de que los museos son un importante medio para el intercambio cultural, el enriquecimiento de las culturas, así como para el desarrollo de la comprensión mutua, de la colaboración y de la paz entre los pueblos.

El Día Internacional de los Museos 2019 ha seleccionado como lema “Los museos como ejes culturales: El futuro de la tradición” con ello se quiere subrayar los nuevos papeles que desempeñan de los museos como actores activos en sus comunidades. El papel de los museos en la sociedad está cambiando. Los museos se están reinventando continuamente para ser todavía más interactivos, centrados en la audiencia, orientados a la comunidad, flexibles, adaptables y móviles. Se han convertido en ejes culturales que funcionan como plataformas donde la creatividad se combina con el conocimiento y donde los visitantes pueden co-crear, compartir e interactuar.

Con tal motivo, el Photomuseum celebrará este día con jornadas de puertas abiertas, siendo la entrada gratuita.

Kodak iragarkiak. Bisita gidatua, euskaraz

MAIATZAK

03

MAYO

2019

TORRE LUZEAN

18,00 H.

Doako sarrera

Entrada gratuita

AULA / GELA

Kodak iragarkiak

Bisita gidatua, euskaraz

 Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetaneko saioa Torre Luzean izango da. Izan ere, bertan ikusgai dagoen  “Kodak iragarkiak” erakusketaren komisarioak,  Goretti Garatek, bisita gidatua eskainiko du. 

Bertan, erakusketa osatzen duten irudiak eta objektuak aztertuko dira. Horretaz gain, Kodak etxe ospetsuak produktu horiek saltzeko erabili zituzten eslogan indartsuak (“You press the button, we do the rest”, “Take a Kodak with you”, “Let the childrem Kodak”, etab.) eta iragarkien estetika landua ere azalduko ditu.

 

Photomuseum hauteskunde egoitza / Photomuseum sede electoral

MAIATZAK

26

MAYO

2019

 

ITXITA

CERRADO

 

Photomuseum hauteskunde egoitza

maitzaren 26an hauteskunde eguna dela eta

Photomuseum itxita

 

Photomuseum sede electoral.

El 26 de mayo el Photomuseum

permanecerá cerrado por motivo de

la jornada electoral

Hauteskunde Orokorrak / Elecciones generales

APIRILAK

28

ABRIL

2019

 

ITXITA

CERRADO

 

Photomuseum hauteskunde egoitza

Apirilaren 28an hauteskunde orokorrak

Photomuseum itxita

 

Photomuseum sede electoral.

El 28 de abril el Photomuseum

permanecerá cerrado por elecciones generales

Página 26 de 32