Euskal Pertsonaiak III / Personajes vascos. Jesús Galindez

Azaroak

Euskal Pertsonaiak III

Jesus Galindez

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura sustapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa Jesus Galindezi buruzkoa izango da.

Galindez, legelari, zuzenbide-irakasle eta politikari ezaguna, Zuzenbidean graduatu zen Madrilen Universidad Central delakoan. Ondoren, Gerra Zibilaren etorrerak bere bizitza markatu zuen. 1937ko irailean Aragoiko frontean borrokan aritu zen Euskal Brigadan.

Dominikar Errepublikan erbesteratu ondoren, New Yorkera joan zen, eta han idazle, legelari eta Columbiako Unibertsitateko irakasle izan zen. EAJren ordezkaria ere izan zen erbesteko Eusko Jaurlaritzan.

Uste denez, espioitza lanetan aritu zen gerra hotzean eta New Yorken bahitu eta hegazkinez Dominikar Errepublikara bidali zuten. Bertan, Rafael Leonidas Trujilloren aginduz hil zuten 1956ko abuztuaren 30an, 40 urte zituelarik.

Personajes vascos III

Jesús Galindez

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes tratará sobre el jurista, profesor y político Jesús Galindez.

Se graduó en Derecho en La Universidad Central de Madrid. Posteriormente, la llegada de la Guerra Civil marcaría su vida. En septiembre de 1937 se incorporó a la Brigada Vasca que luchaba en el frente de Aragón. Tras su exilio en la República Dominicana, se trasladó a Nueva York donde ejerció como escritor, jurista y profesor de la Universidad de Columbia. También fue delegado del PNV en el Gobierno Vasco del exilio.

Se cree que fue espía durante la guerra fría y fue raptado en Nueva York y enviado a la fuerza en avión a la República Dominicana. Allí fue asesinado por orden de Rafael Leónidas Trujillo el 30 de agosto de 1956, a los 40 años.