Martxoak

Marzo

David Lean

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kultur hedapenerako programaren barruan, ostiraleko saioa David Lean zinema zuzendari britainiari buruzko saioa izango da.

David Leanek kultuzko film klasikoak egiteagatik da ezaguna: besteak beste,  Lawrence Arabiakoa, Kwai ibaiaren gaineko zubia edota Doctor Zhivago.

1927an hasi zen zinema industrian ganbera-laguntzaile gisa, Gaumont Picturesen. Gero, posizio hobeagoetara igo zen. Zuzendari gisa egin zituen lehen lau lanak Noël Cowarden lanetan oinarritu ziren, zeinekin hauetako lehenengo filma zuzendu zuen, Odola, izerdia eta malkoak (In Which we Serve, 1942). Ondoren, bere filmik maitagarrienetako batzuk etorriko ziren, Udako eromenak (Summertime, 1955) kasu. Lean ekoiztetxeak Ingalaterratik kanpo egindako lehen ekoizpena da, eta aktore atzerritarrekin egin zen, horien artean, nazioarteko izar bat zegoen, Katharine Hepburn. Gainera, Leanek lehen aldiz eman zuen pauso bat estudioetatik kanpo, filma osorik kanpoan filmatuz.

Ondoren, gehien gogoratzen den superprodukzioak etorriko ziren, Kwai ibaiaren gaineko zubia, New York Film Critics Award bat eta Oscar bat irabazi zituena. Beste Oscar bat jaso zuen Lawrence Arabiakoarengatik (1962). Doctor Zhivagoren arrakastaren ondoren (1965) , Ryanen alaba (1970) ez hain arrakastatsua etorri zen.

Hamalau urteko etenaldi luze baten ondoren, bere azken filma izango zena zuzendu zuen, Indiarako pasaia (1984). Londresen hil zen Joseph Conraden Nostromo obran oinarritutako film bat prestatzen ari zela.

David Lean

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes tratará sobre el laureado director de cine británico, David Lean.

David Lean fue autor de películas clásicas de culto como Lawrence de Arabia, El puente sobre el río Kwai y Doctor Zhivago..

Se inició en la industria como ayudante de cámara en 1927 en Gaumont Pictures. Luego, ascendió a mejores posiciones. Sus primeros cuatro trabajos como director estuvieron basados en obras de Noël Coward, con quien codirigió la primera de ellas, Sangre, sudor y lágrimas (In Which we Serve, 1942). Después vendrían algunas de sus películas más entrañables como Locuras de verano (Summertime, 1955) Se trata de la primera producción de Lean realizada fuera de Inglaterra y con actores extranjeros entre los que se encontraba una estrella internacional como Katharine Hepburn. Además Lean dio por primera vez un paso fuera de los estudios, realizando el rodaje de la película íntegramente en exteriores.

Después vendrían las superproducciones por la que es más recordado, como El puente sobre el río Kwai, por la que ganó un New York Film Critics Award, y un Óscar. Recibió otro Óscar por Lawrence de Arabia (1962). Después del éxito de Doctor Zhivago (1965), vino la no tan exitosa La hija de Ryan (1970).

Tras un largo paréntesis de catorce años, dirigió la que sería su última película, Pasaje a la India (1984). Murió en Londres mientras planeaba una película basada en la obra Nostromo, de Joseph Conrad..