Otto Preminger

URRIAK

OCTUBRE

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioan Otto Preminger jatorri judutarreko zinemagile amerikarraren inguruan izango da.

Wiznitz-en jaio zen 1906an, Bukovinako iparrean, egungo Ukranian, garai hartan Inperio Austro-hungariarran. 1915ean, bere familiarekin Vienara bizitzera joan zen eta han Zuzenbidean lizentziatu zen. Hala ere, abokatu lanetan denbora gutxiz lan egin zuen.

Izan ere, bere pasio handia antzerkia zen. Max Reinhardt-en, garaiko antzerki-zuzendari apartaren, zuzendaritza-laguntzailea izan zen. Geroago,  Gilbert Miller-ek, New Yorkeko antzerki produktore ospetsuak, Estatu Batuetara lan egitera gonbidatu zuen. Hollywooden zein Broadwayen lan egin zuen hainbat urtetan zehar eta hirurogei eta hirurogeita hamarreko hamarkadetan  Critic's Choice eta Full Circle obrak zuzendu zituen.

Zineman ere arrakasta izan zuen, hauexek dira bere lanik ezagunenak: Anatomy of a Murder ,1959; Laura, 1944; Angel face, 1952; River of No Return, 1954; Advise & Consent, 1962; Bunny Lake is Missing, 1965 eta The Human Factor (1979).

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al cineasta americano de origen judío Otto Preminger.

Nació en 1906 en Wiznitz, en el norte de Bukovina, actualmente Ucrania, por aquel entonces parte del Imperio Austrohúngaro. En 1915, la familia se estableció en Viena y allí se licenció en Derecho, pero ejerció de abogado durante poco tiempo.

Su verdadera pasión era el teatro. Llegó a ser ayudante de dirección de Max Reinhardt, uno de los grandes directores teatrales de la época. Posteriormente es invitado a los Estados Unidos por el productor de teatro neoyorquino, Gilbert Miller, y alternará durante varios años Hollywood con Broadway y montará en los años sesenta y setenta, Critic´s Choice y Full Circle.

También tuvo mucho éxito como cineasta y entre sus trabajos cabe mencionar: Anatomía de un Asesinato de 1959; Laura, 1944; Cara de ángel, 1952; Río sin retorno, 1954; Tempestad sobre Washington 1962; El rapto de Bunny Lake, 1965 y El factor humano, 1979.