José María Arizmendiarrieta Madariaga

AZAROAK

NOVIEMBRE

“Arizmendiarrieta. El milagro de Mondragón”

Photomuseumek  sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan eta Arizmendiarrieta Fundazioaren laguntza bereziarekin, “Arizmendiarrieta. El milagro de Mondragón”  dokumentala proiektatuko da. Aurkezpenean Jose Julian Bakedano zinegileak hartuko du parte.

JOSÉ MARÍA ARIZMENDIARRIETA MADARIAGA

Apaiza eta Arrasateko mugimendu kooperatiboaren arima

“Arizmendiarrieta. “El milagro de Mondragón" Gaizka Urresti eta Jose Julian Bakedanoren dokumentala da. Hain zuzen, “Arizmendiarrieta, el hombre cooperativo"-ren bertsio murriztua. Dokumental hori Arizmendiarrieta Fundazioak sustatu du eta bertan José Mª Arizmendiarrieta jaunaren (Markina-Xemein 1915 - Arrasate 1976) bizitza eta lana kontatzen da, 40ko hamarkadatik hil arte, gaur egungo Mondragon taldearen esperientzia kooperatiboa bultzatu zuen apaizaren berri ematen du, alegia

Apaiz irudimentsua, langile nekaezina eta ilusio eta proiektu partekatu eta komunitarioen sortzailea. Errepikaezina, partaidetza eta lankidetza balio humanistetan oinarrituz, formakuntza egokia eta ondasunen banaketa zuzenari bide emango zion enpresa kultura berri bat irudikatu eta sakondu zuena.

Eredu iraultzailearen ideologoa izan zen, eta, gaur egun eztabaidaezina da, bai gure mugen barruan bai kanpoan, herri honetako enpresen eta gizartearen garapenari egin zion ekarpena.

Esperientzia hori, lan elkartuko kooperatibismoaren erreferentea da mundu mailan. Kasik, 100 kooperatibaz osatuta, 75 herrialdetan finkatuta dago, eta, 88.880 lanposturekin dagoen Euskal Herriko lehen industria-taldea da. Mondragon korporazioak, bere harrera-zentroan, mundu guztiko 2.000 ordezkari baino gehiagoren bisita jasotzen du urtero.

“Arizmendiarrieta. El milagro de Mondragón”

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz y con la colaboración expresa de la Fundación Arizmendiarrieta se proyectará el documental “Arizmendiarrieta. El milagro de Mondragón”. Para la presentación de este documental se contará con la presencia del cineasta José Julián Bakedano.

JOSÉ MARÍA ARIZMENDIARRIETA MADARIAGA

Sacerdote y alma del movimiento cooperativo de Arrasate / Mondragón

“Arizmendiarrieta. El milagro de Mondragón” es un documental de Gaizka Urresti y José Julián Bakedano, versión reducida de “Arizmendiarrieta, el hombre cooperativo”. Esta obra ha sido promovida por la Fundación Arizmendiarrieta y narra la vida y obra de Don José Mª Arizmendiarrieta (Markina-Xemein 1915 - Arrasate-Mondragón 1976), el sacerdote que de los años 40 a los 70 desarrolló e impulsó la experiencia cooperativa del actual Grupo Mondragón.

Sacerdote visionario, trabajador infatigable y un creador de ilusión y de proyectos compartidos y comunitarios. Una persona irrepetible que profundizó en una nueva cultura de empresa, que permitiera una adecuada formación y reparto justo de la riqueza a través de valores humanitarios de participación y de cooperación.

Fue el ideólogo de un revolucionario modelo y su aportación al desarrollo empresarial y social de este país es hoy en día incuestionable dentro y fuera de nuestras fronteras.

Esta experiencia es un referente mundial del cooperativismo de trabajo asociado, formado por casi 100 cooperativas, y está presente en 75 países con 88.880 puestos de trabajo, es el primer grupo industrial del País Vasco. La corporación Mondragón en su centro de acogida recibe anualmente la visita de más de 2.000 delegaciones de todo el mundo.