Urtarrilak

Enero

Blake Eduards

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura sustapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa William Blake Crump zinema zuzendari, gidoilari, ekoizle eta aktore estatubatuarrari buruz izango da.

William Blake (1922-2010), zinema mutuan aritzen zen familia baten ondorengoa, Blake Eduards bezala ezaguna artistikoki, laster hasi zen aktore lanetan ekoizpen garrantzitsuetan, baina beti bigarren mailako aktore gisa, gero zortea probatu zuen gidoilari eta zuzendari gisa. 1961eko Capoteren "Desayuno con diamantes" klasikoaren egokitzapen polemikoak ospea eman zion. "Biguna" zela leporatu ziotenentzat, Edwardsek, kalibre altuko drama bat zuzendu zuen "Días de vino y rosas",  gehien estimatzen zuen Jack Lemmon aktorearekin.

Beste aktore fetitxe bat Peter Sellers izan zuen, 1963 eta 1983 artean "La pantera rosa" zazpi filmetan zuzendu zuena, baita 1968an "El Guateque" komedia barregarria ere.

Blake Eduards

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes tratará sobre el director, guionista, productor y actor de cine estadounidense William Blake Crump.

Descendiente de una familia dedicada al cine mudo, William Blake (1922-2010), conocido artísticamente como  Blake Eduards, pronto empezó a ejercer de actor en producciones importantes, pero siempre como actor secundario, después probó fortuna como guionista y director.  Su controvertida adaptación del clásico de Capote “Desayuno con diamantes” de 1961 le encumbró a la fama. Para quienes le acusaron de “blando”, Edwards les contestó dirigiendo “Días de vino y rosas”, un drama de alto calibre para el que contó con Jack Lemmon, quien sería su actor favorito.

Otro de sus intérpretes fetiche fue Peter Sellers, al que dirigió en siete películas de “La pantera rosa” entre 1963 y 1983, así como la hilarante comedia “El Guateque” en 1968.