Laurel & Hardy

Apirilak

Laurel eta Hardy

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Oliver Hardy eta Stan Laurel komikoen inguruan izango da.

Laurel and Hardy bikote komikoa beharbada, zinemaren historiako bikoterik ospetsuena, Oliver Hardy (Potoloa) eta Stan Laurel (Argala) aktore estatubatuarrak eta britainiarrak osatzen zuten, hurrenez hurren.

Bere bikote-ibilbidea zinema mutuan hasi zen, 20ko hamarkadan, eta XX. mendearen bigarren erdira arte iraun zuen. Ehun film baino gehiago egin zituzten, film labur eta luzeen artean, eta mundu mailako errekonozimendua lortu zuten. 30eko hamarkadan lortu zuten ospe handiena, zinema komiko mutuaren funtsezko ezaugarriak eta zinema soinudunaren berezko umorea trebetasunez lotzea lortu baitzuten. Arrakasta handiak izan zituzten, bai The flying deuces (1939) eta baita bere film laburrekin ere. 1932an komediako film labur onenaren Oscarra irabazi zuten The music box lanarekin. Nabarmentzekoa da 2018an Jon S. Bairdek komiko bikote horri buruzko biopic bat zuzendu zuela, bi pertsonaien nortasunean eta kondairazko irudi komiko bihurtu zituzten zirkunstantzia pertsonaletan sakontzen zuen filma.

Zinemako bikote komiko onenetakotzat hartzen dira, eta beren komedia estilo ezberdinak sinkronia ia perfektu batean bateratzea lortu zuten. Pertsonaiek bi tipo irudikatzen zituzten askotan, oso inozoak, betiereko baikorrak, beren betiko errugabetasunean ia ausartak.

Laurel y Hardy

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al dio de cómicos Oliver Hardy y Stan Laurel.

El Gordo y el Flaco fue el nombre que se le puso en castellano al dúo cómico Laurel and Hardy. Quizás la pareja más famosa de la historia del cine,  lo formaban los actores Oliver Hardy  (el Gordo) y Stan Laurel  (el Flaco), estadounidense y británico, respectivamente.

Su carrera como pareja se inició en el cine mudo, en los años 20 y se prolongó hasta la segunda mitad del siglo XX. Protagonizaron más de un centenar de películas. Entre cortometrajes y largometrajes a lo largo de su carrera, logrando un reconocimiento mundial. Alcanzaron su máxima popularidad en los años 30 al conseguir entrelazar con ingenio las características esenciales del cine cómico mudo con el humor propio del cine sonoro. Tuvieron grandes éxitos, tanto con largometrajes como Locos del aire (1939) como con sus cortos. En 1932 ganaron el Óscar al mejor cortometraje de comedia con La caja de música. Cabe destacar que en 2018 Jon S. Baird  dirigió un biopic sobre este dúo de cómicos, que ahondaba en la personalidad de ambos personajes y en las circunstancias personales que les convirtieron en figuras cómicas de leyenda.

Considerados una de las mejores parejas cómicas del cine, consiguieron aunar sus distintos estilos de comedia en una sincronía casi perfecta. Los personajes representaban a dos tipos a menudo muy tontos, eternamente optimistas, casi valientes en su perpetua inocencia.