Zinema Japoniarra IV / Cine Japones IV

Apirilak

Zinema Japoniarra IV- Yasuzô Musumura

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia Yasurô Masumura zinema zuzendariari eskainiko zaio, Zinema Japoniarra zikloaren barruan.

Yasuzô Masumurak (1924-1986) Tokioko unibertsitatean zuzenbide ikastaro bat egin ostean, zuzendari laguntzaile lanetan aritu zen “Datei Film” estudioetan. Ondoren, unibertsitatera itzuli zen filosofia ikastera, 1949an graduatu zelarik. Italian Michelangelo Antonioni, Federico Fellini eta Luchino Viscontiren gidaritzapean, zinema ikasteko aukera izan zuen beka bati esker.

1953an Japoniara itzuli zen. Bertan, 1955etik aurrera, bigarren unitateko zuzendari izan zen Kenji Mizugochik, Kon Ichikawak eta Daisuke Itok zuzendutako filmetan. Gero, 1957an, “Kisses” izeneko bere lehen filma zuzendu zuen. Hurrengo hiru hamarkadetan 58 film zuzendu zituen genero ezberdinak jorratuz, komedia, thriller edota melodrama erotikoak. Besteak beste nabarmentzen dira: “Urdinezko neska gaztea” (1957), “Pizti itsua” (1969) edota bere filmik ezagunena "emazte baten konfesioak" (1961).

Cine Japonés IV - Yasuzô Musumura

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine de Yasuzô Masumura, dentro del ciclo de Cine japonés.

Después de hacer un curso de derecho en la Universidad de Tokio, Yasuzô Masumura (1924-1986) trabajó como ayudante de dirección en el estudio “Datei Film”. Después regresó a la universidad para estudiar filosofía, y se graduó en 1949. A continuación estudió cine en Italia, bajo la dirección de Michelangelo Antonioni, Federico Fellini y Luchino Visconti gracias a una beca.

Masumura regresó a Japón en 1953. A partir de 1955, trabajó como director de segunda unidad en películas dirigidas por Kenji Mizoguchi, Kon Ichikawa y Daisuke Ito, antes de dirigir su primera película titulada, "Kisses", en 1957. Durante las tres décadas siguientes, dirigió 58 películas en una variedad de géneros, comedia, thrillers o melodramas eróticos, convertiendose en el cineasta más importante de la historia del cine japonés de posguerra. Destacan títulos como “La joven de azul” (1957), “La bestia ciega” (1969) , “Manji” (1964) o su film más conocido “Confesiones de mujer (1961).