• A

Hirugarren adina zineman I / La tercera edad en el cine I

Otsailak

09

Febrero

2024

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

  AULA / GELA

Hirugarren adina zineman I

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa hirugarren adinekoen zineman inguruko lehen saioa izango da.

Hirugarren adinekoek rol garrantzitsua duten filmen zerrenda, luzea da. Titulu batzuetan, urteak igaro arren, protagonistek lanbide bat betetzen jarraitzen dute. Beste kasu batzuetan, erretiroaren une zailari aurre egiten diote. Film batzuetan gurasoak oztopo bihurtzen dira seme-alabentzat, nahiz eta maitasun handia dioten elkarri. Gainera, oso politak dira ezkontzetako maitasun-istorioak, urteetan zehar mantentzen direnak, onean eta txarrean, osasunean eta gaixotasunean... bizitzarako denbora gutxi geratzen zaiela dakiten pertsonen filmak dira, edo bidegurutze batean daudenak, edota bizi-balantzea egiten duten eta orain arte egin dutena merezi izan duen galdetzen diotenak.

Gure sormena sustatzen duten filmak dira, gure pentsamoldea aberasten dutenak, agian pentsatzen geldituko ez ginatekeen gauzei buruz hausnartzen laguntzen digutenak, gertatzen ari garen egoera edo une zailen bat gainditzen edo gure gizarte-harremanak hobetzen lagun diezagukeenak.

Aipatzekoak dira, besteak beste, Arrugas (2011), Space Cowboys (2000), Cocoon (1985),  Ned esnatzen (1998), Tomate berde fijituak (1991), Youth (2012), edota About Schmidt (2002).

 

 

AULA / GELA

Tercera edad en el cine I

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la primera en torno a la tercera edad en el cine.

La lista de películas en las que la tercera edad juega un rol importante es variada. Hay títulos donde, a pesar de los años, los protagonistas siguen ejerciendo una profesión. En otros casos afrontan el momento difícil de la jubilación. También hay películas en que los padres se convierten en un estorbo para los hijos, pese al cariño indudable que les profesan. Son además muy bonitas las historias de amor de los matrimonios, mantenidas a lo largo de los años, en lo bueno y en lo malo, en la salud y en la enfermedad...son filmes de personas que saben que les queda poco tiempo de vida, o que están en una encrucijada en que hacen balance vital y se preguntan si lo que han hecho ha merecido la pena.

Estas películas estimulan nuestra creatividad, enriquecen nuestra forma de pensar, nos ayudan a reflexionar sobre cosas de las que quizá a lo mejor no nos hubiéramos parado a pensar, nos pueden ayudar a superar alguna situación o momento de dificultad por el que estemos pasando o incluso también a mejorar nuestras relaciones sociales.

Destacan entre otros títulos como, Arrugas (2011), Space Cowboys (2000), Cocoon (1985), Despertando a Ned (1998), Tomates verdes fritos (1991), youth(2012), o A propósito de Schmidt (2002).

 

Hirugarren adina zineman II / La tercera edad en el cine II

Martxoak

01

Marzo

2024

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

  AULA / GELA

Hirugarren adina zineman II

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa hirugarren adinekoen zineman inguruko bigarren saioa izango da.

Hirugarren adinekoek rol garrantzitsua duten filmen zerrenda, luzea da. Titulu batzuetan, urteak igaro arren, protagonistek lanbide bat betetzen jarraitzen dute. Beste kasu batzuetan, erretiroaren une zailari aurre egiten diote. Film batzuetan gurasoak oztopo bihurtzen dira seme-alabentzat, nahiz eta maitasun handia dioten elkarri. Gainera, oso politak dira ezkontzetako maitasun-istorioak, urteetan zehar mantentzen direnak, onean eta txarrean, osasunean eta gaixotasunean... bizitzarako denbora gutxi geratzen zaiela dakiten pertsonen filmak dira, edo bidegurutze batean daudenak, edota bizi-balantzea egiten duten eta orain arte egin dutena merezi izan duen galdetzen diotenak.

Gure sormena sustatzen duten filmak dira, gure pentsamoldea aberasten dutenak, agian pentsatzen geldituko ez ginatekeen gauzei buruz hausnartzen laguntzen digutenak, gertatzen ari garen egoera edo une zailen bat gainditzen edo gure gizarte-harremanak hobetzen lagun diezagukeenak.

Aipatzekoak dira, besteak beste, Arrugas (2011), Space Cowboys (2000), Cocoon (1985),  Ned esnatzen (1998), Tomate berde fijituak (1991), Youth (2012), edota gran Torino (2008).

 

 

AULA / GELA

Tercera edad en el cine II

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la segunda en torno a la tercera edad en el cine.

La lista de películas en las que la tercera edad juega un rol importante es variada. Hay títulos donde, a pesar de los años, los protagonistas siguen ejerciendo una profesión. En otros casos afrontan el momento difícil de la jubilación. También hay películas en que los padres se convierten en un estorbo para los hijos, pese al cariño indudable que les profesan. Son además muy bonitas las historias de amor de los matrimonios, mantenidas a lo largo de los años, en lo bueno y en lo malo, en la salud y en la enfermedad...son filmes de personas que saben que les queda poco tiempo de vida, o que están en una encrucijada en que hacen balance vital y se preguntan si lo que han hecho ha merecido la pena.

Estas películas estimulan nuestra creatividad, enriquecen nuestra forma de pensar, nos ayudan a reflexionar sobre cosas de las que quizá a lo mejor no nos hubiéramos parado a pensar, nos pueden ayudar a superar alguna situación o momento de dificultad por el que estemos pasando o incluso también a mejorar nuestras relaciones sociales.

Destacan entre otros títulos como, Arrugas (2011), Space Cowboys (2000), Cocoon (1985), Despertando a Ned (1998), Tomates verdes fritos (1991), youth(2012), o Gran Torino(2008).

 

Hirugarren adina zineman III / La tercera edad en el cine III

Martxoak

22

Marzo

2024

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

  AULA / GELA

Hirugarren adina zineman III

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa hirugarren adinekoen zineman inguruko hirugarren saioa izango da.

Hirugarren adinekoek rol garrantzitsua duten filmen zerrenda, luzea da. Titulu batzuetan, urteak igaro arren, protagonistek lanbide bat betetzen jarraitzen dute. Beste kasu batzuetan, erretiroaren une zailari aurre egiten diote. Film batzuetan gurasoak oztopo bihurtzen dira seme-alabentzat, nahiz eta maitasun handia dioten elkarri. Gainera, oso politak dira ezkontzetako maitasun-istorioak, urteetan zehar mantentzen direnak, onean eta txarrean, osasunean eta gaixotasunean... bizitzarako denbora gutxi geratzen zaiela dakiten pertsonen filmak dira, edo bidegurutze batean daudenak, edota bizi-balantzea egiten duten eta orain arte egin dutena merezi izan duen galdetzen diotenak.

Gure sormena sustatzen duten filmak dira, gure pentsamoldea aberasten dutenak, agian pentsatzen geldituko ez ginatekeen gauzei buruz hausnartzen laguntzen digutenak, gertatzen ari garen egoera edo une zailen bat gainditzen edo gure gizarte-harremanak hobetzen lagun diezagukeenak.

Aipatzekoak dira, besteak beste, Wrikles (2011), Space Cowboys (2000),  Ned esnatzen (1998), Tomate berde fijituak (1991), Youth (2012), Gran Torino (2008) edota Cocoon (1985).

 

 

AULA / GELA

Tercera edad en el cine III

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la tercera en torno a la tercera edad en el cine.

La lista de películas en las que la tercera edad juega un rol importante es variada. Hay títulos donde, a pesar de los años, los protagonistas siguen ejerciendo una profesión. En otros casos afrontan el momento difícil de la jubilación. También hay películas en que los padres se convierten en un estorbo para los hijos, pese al cariño indudable que les profesan. Son además muy bonitas las historias de amor de los matrimonios, mantenidas a lo largo de los años, en lo bueno y en lo malo, en la salud y en la enfermedad...son filmes de personas que saben que les queda poco tiempo de vida, o que están en una encrucijada en que hacen balance vital y se preguntan si lo que han hecho ha merecido la pena.

Estas películas estimulan nuestra creatividad, enriquecen nuestra forma de pensar, nos ayudan a reflexionar sobre cosas de las que quizá a lo mejor no nos hubiéramos parado a pensar, nos pueden ayudar a superar alguna situación o momento de dificultad por el que estemos pasando o incluso también a mejorar nuestras relaciones sociales.

Destacan entre otros títulos como, Arrugas (2011), Space Cowboys (2000), Despertando a Ned (1998), Tomates verdes fritos (1991), youth(2012), Gran Torino(2008) o Cocoon (1985).

 

Hirugarren adina zineman IV / La tercera edad en el cine IV

Apirilak

19

Abril

2024

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

  AULA / GELA

Hirugarren adina zineman IV

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa hirugarren adinekoen zineman inguruko laugarren saioa izango da.

Hirugarren adinekoek rol garrantzitsua duten filmen zerrenda, luzea da. Titulu batzuetan, urteak igaro arren, protagonistek lanbide bat betetzen jarraitzen dute. Beste kasu batzuetan, erretiroaren une zailari aurre egiten diote. Film batzuetan gurasoak oztopo bihurtzen dira seme-alabentzat, nahiz eta maitasun handia dioten elkarri. Gainera, oso politak dira ezkontzetako maitasun-istorioak, urteetan zehar mantentzen direnak, onean eta txarrean, osasunean eta gaixotasunean... bizitzarako denbora gutxi geratzen zaiela dakiten pertsonen filmak dira, edo bidegurutze batean daudenak, edota bizi-balantzea egiten duten eta orain arte egin dutena merezi izan duen galdetzen diotenak.

Gure sormena sustatzen duten filmak dira, gure pentsamoldea aberasten dutenak, agian pentsatzen geldituko ez ginatekeen gauzei buruz hausnartzen laguntzen digutenak, gertatzen ari garen egoera edo une zailen bat gainditzen edo gure gizarte-harremanak hobetzen lagun diezagukeenak.

Aipatzekoak dira, besteak beste, Wrikles (2011), Space Cowboys (2000),  Ned esnatzen (1998), Tomate berde fijituak (1991), Youth (2012), Gran Torino (2008), Cocoon (1985) edota Youth (2012).

 

 

AULA / GELA

Tercera edad en el cine IV

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la cuarta en torno a la tercera edad en el cine.

La lista de películas en las que la tercera edad juega un rol importante es variada. Hay títulos donde, a pesar de los años, los protagonistas siguen ejerciendo una profesión. En otros casos afrontan el momento difícil de la jubilación. También hay películas en que los padres se convierten en un estorbo para los hijos, pese al cariño indudable que les profesan. Son además muy bonitas las historias de amor de los matrimonios, mantenidas a lo largo de los años, en lo bueno y en lo malo, en la salud y en la enfermedad...son filmes de personas que saben que les queda poco tiempo de vida, o que están en una encrucijada en que hacen balance vital y se preguntan si lo que han hecho ha merecido la pena.

Estas películas estimulan nuestra creatividad, enriquecen nuestra forma de pensar, nos ayudan a reflexionar sobre cosas de las que quizá a lo mejor no nos hubiéramos parado a pensar, nos pueden ayudar a superar alguna situación o momento de dificultad por el que estemos pasando o incluso también a mejorar nuestras relaciones sociales.

Destacan entre otros títulos como, Arrugas (2011), Space Cowboys (2000), Despertando a Ned (1998), Tomates verdes fritos (1991), Gran Torino(2008), Cocoon (1985) o Youth (2012).

 

Emakumea eta zinema I / Mujer y cine I

Martxoak

08

Marzo

2024

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

  AULA / GELA

Emakumea eta zinema I

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa emakumea zineman inguruko lehen saioa izango da.

Zinemak rol femenino estereotipatuekin behin baino gehiagotan jokatu du, hala nola emakume gaiztoa, objektu sexuala, bere funtzio soziala betetzen duena, heroina edo bere printze urdina bilatzen duena, baina egiaz, patriarkatu klasikoak zuzendutako estereotipoetatik kanpo, zinemaren historian zehar estereotipoekin ere hautsi da, kritikatuz, erakutsiz edo besterik gabe hautsiz.

Emakumearen Nazioarteko Egunarekin bat eginez, estereotipoetatik kanpo beste ikuspegi bat eta pentsatzeko modu bat sustatzen duten pelikulak lantzen hasiko gara, hausnartzen lagun diezaguten. 1927ko "Ryazaneko emakume nekazariak" sobietar film mutu interesgarriarekin hasita. Bertan, hainbat emakume nekazarien istorioa kontatzen da, melodrama eta patriarkatuaren kritika handiko koktel batean.

 

 

AULA / GELA

Mujer y cine I

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la primera en torno a la mujer y el cine.

Fuera de los estereotipos clásicos regidos por el patriarcado clásico con papeles femeninos estereotipados, como la mujer malvada, objeto sexual, la que cumple su función social, la heroína o quien busca su príncipe azul, en realidad a lo largo de la historia del cine también se ha roto con los  estereotipos, o bien criticándolos, mostrándolos o simplemente rompiendo con ellos.

Coincidiendo con el Día Internacional de la Mujer, comenzaremos tratando una serie de películas que estimulan otra visión y forma de pensar fuera de los estereotipos, de forma que nos ayuden a reflexionar. Comenzando con la interesante película muda soviética “Campesinas de Ryazan” de 1927, donde se cuenta la historia de varias campesinas, en un cóctel explosivo de melodrama y crítica al patriarcado que fue todo un éxito de audiencia en la época.

 

Emakumea eta zinema II / Mujer y cine II

Apirilak

05

Abril

2024

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

  AULA / GELA

Emakumea eta zinema II

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa emakumea zineman inguruko bigarren saioa izango da.

Zinemak rol femenino estereotipatuekin behin baino gehiagotan jokatu du, hala nola emakume gaiztoa, objektu sexuala, bere funtzio soziala betetzen duena, heroina edo bere printze urdina bilatzen duena, baina egiaz, patriarkatu klasikoak zuzendutako estereotipoetatik kanpo, zinemaren historian zehar estereotipoekin ere hautsi da, kritikatuz, erakutsiz edo besterik gabe hautsiz.

Estereotipoetatik kanpo beste ikuspegi bat eta pentsatzeko modu bat sustatzen duten pelikulak lantzen jarraituz, oraingoan, 1936ko "Gioneko Ahizpak" japoniar filma proiektatuko da. Bertan, Kenji Mizoguchi zinemagile japoniarrak bi geishen historia kontatzen du. Emakume japoniarraren kontrako poloak irudikatzen ditu filmak: bata neska moderno eta errebeldea den bitartean, bestea, tradizionala eta otzana izaten jarraitzen du. “Gioneko Ahizpak” emakume japoniarraren tratamenduaren salaketa sozial sendoa da.

 

 

 

AULA / GELA

Mujer y cine II

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la segunda en torno a la mujer y el cine.

Fuera de los estereotipos clásicos regidos por el patriarcado clásico con papeles femeninos estereotipados, como la mujer malvada, objeto sexual, la que cumple su función social, la heroína o quien busca su príncipe azul, en realidad a lo largo de la historia del cine también se ha roto con los  estereotipos, o bien criticándolos, mostrándolos o simplemente rompiendo con ellos.

Continuando con la serie de películas que estimulan otra visión y forma de pensar fuera de los estereotipos, esta vez se proyectará la película japonesa “Las hemanas de Gion” de 1936, donde el cineasta japonés, Kenji Mizoguchi, cuanta la historia de dos geishas.  La película representa los polos opuestos de la mujer japonesa: mientras una es una chica moderna y rebelde, la otra sigue siendo tradicional y sumisa. Las hermanas de Gion es una fuerte acusación social del tratamiento de la mujer japonesa.

 

Emakumea eta zinema III / Mujer y cine III

Apirilak

26

Abril

2024

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

  

 

AULA / GELA

Emakumea eta zinema III

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiraleko saioa emakumea zineman zikloaren hirugarren saioa izango da.

Zinemak rol femenino estereotipatuekin behin baino gehiagotan jokatu du, hala nola emakume gaiztoa, objektu sexuala, bere funtzio soziala betetzen duena, heroina edo bere printze urdina bilatzen duena, baina egiaz, patriarkatu klasikoak zuzendutako estereotipoetatik kanpo, zinemaren historian zehar estereotipoekin ere hautsi da, kritikatuz, erakutsiz edo besterik gabe hautsiz.

Estereotipoetatik kanpo beste ikuspegi eta pentsaera bat sustatzen duten filmekin jarraituz, oraingoan Eta jainkoak… emakumea sortu zuen (frantsesez: Et Dieu... créa la femme) 1956ko koprodukzio frantziar-italiarra proiektatuko da, Roger Vadimek idatzi eta zuzendua eta Brigitte Bardot protagonista duena.

Arrakasta handia izan zuen Estatu Batuetan 1957an, eta Brigitte Bardot nazioarteko izarra bihurtu zuen, sexu-ikur bihurtuz. Talde erlijiosoen artean polemika sortu zuen, eta kondenatu egin zuten.

 

 

 

AULA / GELA

Mujer y cine III

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz, la sesión de este viernes será la tercera en torno a la mujer y el cine.

Fuera de los estereotipos clásicos regidos por el patriarcado clásico con papeles femeninos estereotipados, como la mujer malvada, objeto sexual, la que cumple su función social, la heroína o quien busca su príncipe azul, en realidad a lo largo de la historia del cine también se ha roto con los estereotipos, o bien criticándolos, mostrándolos o simplemente rompiendo con ellos.

Continuando con la serie de películas que estimulan otra visión y forma de pensar fuera de los estereotipos, esta vez se proyectará la película Y Dios creó a la mujer (en francés: Et Dieu… créa la femme) una coproducción franco-italiana de 1956, escrita y dirigida por Roger Vadim y protagonizada por Brigitte Bardot. 

Fue un éxito de taquilla en Estados Unidos en 1957, que lanzó al estrellato internacional a Brigitte Bardot, convirtiéndola en un símbolo sexual, causando polémica entre grupos religiosos, que la condenaron.

 

Aleksey Balabanov

Urtarrilak

07

Enero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Aleksey Balabanov

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Alekséi Balabanov Errusiako zinema zuzendariari buruzkoa izango da.

 

Alekséi Balabanov 1959an jaio zen Sverdlovsken (SESB), eta Atzerriko Hizkuntzen Fakultatean eta Moskuko zinema-zuzendaritzako ikastaroetan graduatu zen. Dokumentalean ondu ondoren, Balabanov San Petersburgora joan zen bizitzera, eta laster Errusian oso ezaguna egin zen fikzioan hasi zen, “Anaia” (1997) filmaren arrakastatik eta “Anaia-2” (2000) sekuelatik abiatuta, thriller kriminaleko bere sarrerak.

Hala ere, bien artean filmatu zuen Balabanovek neurri batean bere zinemaren etorkizuna markatuko zuen film fin asaldagarria; “Of Freaks and Men” (1998), XX. mendeari aurre egiten zion errusiar burgesiari egindako sepiara biratutatko dastatze onirikoa. Ausardiak eta benetakoaren eta alegorikoaren arteko zinbreak bere filmik onenen zigilua osatuko dute, hala nola “Cargo 200” (2007), SESBeko azken egunei buruzko satira beltz bat, zeinaren ondoren Errusiako Tarantino jotzen den.

 

AULA / GELA 

Aleksey Balabanov

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al director de cine ruso, Alekséi Balabanov.

Nacido en 1959 en Sverdlovsk, URRS, Alekséi Balabánov se graduó en la Facultad de Lenguas Extranjeras y en cursos de dirección de cine en Moscú. Tras curtirse en el documental, Balabanov se mudó a San Petersburgo e inició una carrera en el campo de la ficción que pronto lo hizo muy popular en Rusia, a partir del éxito de “Hermano” (1997) y su secuela, “Hermano-2” (2000). 

No obstante, justo entre ambas, Balabanov rodó la delicada y turbadora película que en cierta medida marcaría el futuro de su cine; hablamos de “Of Freaks and Men” (1998), cata onírica y virada al sepia sobre la burguesía rusa que encaraba el siglo XX. El atrevimiento y ese cimbreo entre lo real y lo alegórico constituirán el sello de sus mejores films, como “Cargo 200” (2007),  una sátira negra sobre los últimos días de la URSS,  tras el cual se le considera el Tarantino ruso.

 

Jean Renoir

Abenduak

23

Diciembre

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Jean Renoir

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Jean Renoir zinemagile frantziarrari buruzkoa izango da.

 

Jean Renoir (1894-1979) zinema zuzendari, gidoilari eta aktore frantziarra izan zen. Pierre-Auguste Renoir margolari inpresionista ospetsuaren bigarren semea zen.


Bere filmak, bere benetako dimentsioan ulertu gabeak hamarkadetan zehar, aspalditik ikusten dira funtsezko lan gisa 1930 eta 1950 bitartean Frantziako zinemaren historian, Frantzian Nouvelle vague hasi aurretik. François Truffauten zinemagilearengan izan zuen eragina, besteak beste, bereziki nabarmena da.


Jean Renoir bake mezu bat sustatzen saiatu zen La grande  illusion (1937) lanarekin. La bete humaine (1938) lanean, garai hartako konpromiso sozialak pantailan jartzen saiatzen da. Bere maisulanean, La règle du jeu  (1939) izenekoan, balio humanisten gainbehera aurreikusten du, eta Frantziako gizartearen ohiturei buruzko inolako begirunerik gabeko koadro bat marrazten du.
Gerra ostean Estatu Batuetan ibili ondoren, Europara itzuli zen, eta telebistarako hainbat film zuzendu zituen. Nabarmentzekoa da Renoir beraren gidoiarekin, zuzendaritzarekin eta aurkezpenarekin egindako bere azken lana, Le petit théâtre de Jean Renoir.

 

 

ZORIONAK ETA URTE BERRION¡¡

 

 

AULA / GELA 

Jean Renoir

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el cineasta francés, Jean Renoir.

 

Jean Renoir  (1894-1979) fue un director de cine, guionista y actor francés. Era el segundo hijo del famoso pintor impresionista Pierre-Auguste Renoir.

Sus películas, durante décadas incomprendidas en su verdadera dimensión, se ven desde hace tiempo ya como obras clave dentro del desarrollo de la historia del cine francés entre 1930 y 1950, antes de que se iniciara en Francia la Nouvelle vague. La influencia sobre el cine de François Truffault, entre otros, es especialmente notable.

Jean Renoir trató de promover un mensaje de paz con La gran ilusión (1937). En La bestia humana (1939), trata de poner ante la pantalla los compromisos sociales de la época. En su obra maestra, La regla del juego (1939), prevé el desmoronamiento de los valores humanistas y traza un cuadro sin ninguna condescendencia sobre las costumbres de la sociedad francesa.

Tras su periplo estadounidense tras la guerra, volvió a Europa donde dirigió varias películas para la televisión, destaca su última obra con guion, dirección y presentación del propio Renoir. Le petit théâtre de Jean Renoir.

FELIZ NAVIDAD Y PROSPERO AÑO NUEVO

Sidney Poitier

Urtarrilak

14

Enero

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Sidney Poitier

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Sidney Poitier aktoreari buruzkoa izango da. 

Sidney Poitier aktore, zinema-zuzendari, idazle eta diplomatiko estatubatuarra izan zen.

Ezaguna egiten hasi zen Estatu Batuetako antzezlanetan egindako interpretazioengatik, non arraza estereotipoei aurre egiten zien. Horrela, sinesgarritasun handia eman zien aktore beltzei mendebaldeko munduan.

1963an, Lillies of the field filmean egindako lanagatik gizonezko aktore onenaren Oscar saria irabazi zuen lehen afroamerikarra izan zen. 1965ean The Bedford Incident film antibelizistan parte hartu zuen Richard Widmarkekin batera. 1967an hiru film egin zituen: to Sir, With Love, In the heat of the night, eta Guess who’s coming tonight. Uptown Saturday Night, Let 's Do It Again (Bill Cosby lagunarekin) eta Stir crazy (Richard Pryor eta Gene Wilder protagonista) filmak ere zuzendu zituen.

2002an, 38 urte geroago, Hollywoodeko Arte eta Zientzia Zinematografikoen Akademiak Poitier aukeratu zuen Ohorezko Oscarra jasotzeko. Urtarrilaren 6an hil da 94 urte zituela.

 

 

AULA / GELA 

Sidney Poitier

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes estará dedicada al actor de cine Sidney Poitier.

Sidney Poitier fue un actor, director de cine, escritor y diplomático estadounidense.  Empezó a ser conocido por sus interpretaciones en obras de teatro estadounidenses, en las cuales desafiaba los estereotipos raciales. De esta manera dio una gran credibilidad a los actores negros en el mundo occidental. 

En 1963, consiguió ser el primer actor afroamericano en ganar el Óscar al mejor actor por su interpretación en Los lirios del valle. En 1965 participó en la película antibelicista The Bedford Incident  junto a Richard Widmark. En 1967 protagonizó tres películas: To Sir, With Love, En el calor de la noche y Adivina quién viene a cenar esta noche. También dirigió películas como Sucedió un sábado, Let's Do it Again  (con su amigo Bill Crosby), y Locos de remate (protagonizada por Richard Pryor y Gene Wilder). 

En 2002, 38 años después de recibir el Óscar al mejor actor, Poitier fue elegido por la Academia de las Artes y las Ciencias Cinematrográficas de Hollywood  para recibir el Óscar Honorifico. Falleció el 6 de enero a los 94 años.

 

Página 11 de 32