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George Orwell

Martxoak

25

Marzo

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

George Orwell

Photomuseumak sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur difusiorako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako emanaldia George Orwell idazle eta kritiko britaniarrari eskainiko zaio.

Eric Arthur Blair (1903-1950) George Orwell ezizena hartu zuena,  mundu osoan ezaguna izan zen Abereen etxaldea (1945) eta 1984 (1949) eleberri distopikoengatik. Bere lanak bere bizitzako hiru etapatan bizitako esperientzia autobiografikoen marka darama: britainiar inperialismoaren aurkako jarrera, sozialismo demokratikoaren aldekoa eta totalitarismo nazi eta estalinistaren aurkakoa.

Kronikaria, literatura-kritikaria eta eleberrigilea izateaz gain, 1930eko eta 1940ko hamarkadetako ingelesezko idazlerik nabarmenetako bat da. Hala ere, ezagunagoa da totalitarismoari egindako kritikengatik, bere eleberri  distopikoan 1984 bere bizitzako azken urteetan idatzia eta bere heriotza baino pixka bat lehenago argitaratua, non  Anaia Handia kontzeptua sortu zuen, geroztik zaintza-teknika modernoen kritikaren hizkuntza arruntera igaro dena.

Orwelliar adjektiboa askotan erabiltzen da idazle britainiarrak irudikatutako unibertso totalitario distopikoari erreferentzia egiteko.

 

AULA / GELA 

George Orwell 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes estará dedicada al escritor y crítico británico George Orwell.

Eric Arthur Blair (1903- 1950) que adoptó el seudónimo George Orwell, fue conocido mundialmente por su novelas distópicas Rebelión en la granja (1945) y 1984 (1949). Su obra lleva la marca de las experiencias autobiográficas vividas por el autor en tres etapas de su vida: su posición en contra del imperialismo británico a favor del socialismo democrático y en contra de los totalitarismos nazi y estalinista.

Además de cronista, crítico de literatura y novelista, es uno de los ensayistas en lengua inglesa más destacados de las décadas de 1930 y de 1940. Sin embargo, es más conocido por sus críticas al totalitarismo en su novela distópica 1984 (1949), escrita en sus últimos años de vida y publicada poco antes de su fallecimiento, y en la que crea el concepto de Gran Hermano, que desde entonces pasó al lenguaje común de la crítica de las técnicas modernas de vigilancia.

El adjetivo orwelliano es frecuentemente utilizado en referencia al distópico universo totalitario imaginado por el escritor británico. 

 

Elena Vecino

Ekainak

03

Junio

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 

AULA / GELA 

Elena Vecino

"Balearen begia"

Mahai-ingurua proiekzioarekin

 

Photomuseumek sustatu eta Zarauzko Udalak babestutako Aula/Gela kulturaren difusiorako programaren barruan, ostiral honetako saioa “Balearen Begia” aldi baterako erakusketaren ingurukoa izango da.

Elena Vecino zientzilariak 2019an Sopelan (Bizkaia) hondartuta aurkitu zuten balearen begiaren inguruan egindako ikertari buruz hitz egingo du. Bere ikerketa-taldeak egindako ikerketa prozesuaren eta emaitzen berri emango du eta Photomuseumen ikusgai dauden argazkian azalduko ditu.

Elena Vecino Biologia Zelularreko katedraduna da Euskal Herriko Unibertsitatean eta 2004. urteaz geroztik, Arte Ederretan lizentziatua da UPV/EHUn. 1996. urtetik aurrera, Oftalmo Biologia Esperimentaleko taldea zuzentzen du, urte horretan sartu baitzen UPV/EHUn. Biologian doktorea Salamancako Unibertsitatean, eta PhD Suediako Lundeko Unibertsitatean, Cambridgeko Clare Hall Collegeko (UK) Life Member eta Bordeleko Unibertsitateko Bikaintasun Ekimeneko irakaslea ere bada.

 

AULA / GELA 

Elena Vecino

"El ojo de la ballena"

Charla-coloquio con proyección

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno a la exposición temporal  “El ojo de la Ballena”.

La científica Elena Vecino hablará sobre la investigación llevada a cabo en 2019 en torno al ojo de la ballena que fue hallada varada en Sopelana (Bizkaia). Informará sobre el proceso de investigación y los resultados realizados por su equipo de investigación y analizará las fotografías que se exponen en el Photomuseum.

Elena Vecino es Catedrática de Biología Celular en la Universidad del País Vasco desde el año 2004 es además Licenciada en Bellas Artes por la UPV/ EHU. Dirige el grupo de Oftalmo Biología Experimental desde el año 1996, año en que se incorporó a la UPV/ EHU.

Doctora en Biología por la Universidad de Salamanca, y PhD por la Universidad de Lund en Suecia, es también Life Member del Clare Hall College de Cambridge (UK) y Prof. Iniciativa de Excelencia de la Universidad de Burdeos.

 

Fiedrich Wilheim Murnau

Ekainak

10

Junio

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Fiedrich Wilheim Murnau 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultur hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioan Friedrich Wilhelm Murnau zinemagile alemaniarraren lana aztertuko da “Nosferatu, eine Symphonie des Grauens” zinema mutuaren klasikoaren estreinaldiaren mendeurrena dela eta.

Murnau zinema mutuaren garaiko zuzendari garrantzitsu eta baliotsuenetakoa izan zen. Maisua zen zirrarak eta emozioak adierazteko eszenaratzean eta hiri-espazioak eta naturak erabiltzean; baita, oro har, fatalismoak markatutako pertsonaien maneiu psikologikoan ere.

Bere film ezagunen artean aipatzekoak dira: Nosferatu (1922), Der Letzte Mann (1924), Tartufo (1925), Fausto (1926), Sunrise (1927) eta Tabu (1931).

 

AULA / GELA 

Fiedrich Wilheim Murnau 

 Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz en la sesión de este viernes se analizará el trabajo del cineasta alemán Friedrich Wilhelm Murnau con motivo del centenario del estreno del clásico del cine mudo, “Nosferatu, eine Symphonie des Grauens”.

Murnau fue uno de los más influyentes y valiosos directores de la era del cine mudo. Un maestro de la puesta en escena, del empleo de los espacios urbanos y la naturaleza como expresión emocional, así como en el manejo psicológico de unos personajes marcados, en general, por el fatalismo.

Entre sus películas más conocidas destacan: Nosferatu (1922), Der Letzte Mann (1924), Tartufo (1925), Fausto (1926), Sunrise (1927) y Tabú (1931).

Antoni Campañá

Ekainak

24

Junio

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Antoni Campañá 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Antoni Campañá argazkilari kataluniarri buruzkoa izango da.

Bartzelonako argazkilari hau Kataluniako Argazkilari Elkarteko kide izan zen gaztetatik, eta hainbat teknika piktorialista ikasi zituen haiekin. 1933an ezkondu zenean, Munichera joan zen eztei-bidaian, eta bertan, Willy Zielke argazkilari alemaniarraren klaseetara joan zen bere teknika hobetzeko.

Bere argazki artistikoak aintzat hartuak izan ziren argazki-aretoetan, batez ere Espainiatik kanpo. Fotokazetari lanetan aritu zen eta bere obrak hainbat egunkaritan agertzen dira, hala nola El Día Gráfico edo La Vanguardia egunkarietan. Sakongrabatuaren teknika erabiliz argitaratu ziren.

Nabarmentzekoa da Gerra Zibilean, Bartzelonan, 5.000 argazki inguru egin zituela eta garaje batean kutxa gorrietan gorde zituela. Bera hil eta hogeita hamar urtera familiak argazki horiek aurkitu zituen, eta batzuk Arnau Gonzálàlez Vilalta historialariak idatzitako La capsa vermella liburuan argitaratu dira.

 

 AULA / GELA 

Antoni Campañá 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al fotógrafo catalán Antoni Campañá.

El fotógrafo barcelonés, formó parte de la Agrupación Fotográfica de Cataluña desde joven con los que aprendió diversas técnicas pictorialistas. Cuando se casó en 1933 realizó su viaje de novios a Múnich donde asistió a clases del fotógrafo alemán Willy Zielke para perfeccionar su técnica.

Sus fotografías artísticas fueron muy valoradas en los salones fotográficos, especialmente fuera de España. Su trabajo como fotoperiodista se muestra en sus colaboraciones con varios diarios tales como El Día Gráfico o La Vanguardia. Se publicaban con la técnica del huecograbado.

Destaca que durante la Guerra Civil que pasó en Barcelona, realizó unas 5.000 fotografías, que guardó en cajas rojas en un garaje. Treinta años después de su muerte, su familia las encontró y una parte de ellas se ha publicado en un libro escrito por el historiador Arnau Gonzàlez Vilalta titulado La capsa vermella.

 

Andréi Konchalovski

Utzailak

1

Julio

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

 AULA / GELA 

Andréi Konchalovski

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Andréi Konchalovski zinemagileari buruzkoa izango da.

Hamar urtez Moskuko Kontserbatorioan ikasi zuen, pianista izateko prestatuz. 1960an, ordea, Andrei Tarkovski ezagutu zuen, eta harekin batera idatzi zuen Andrei Rubliov (1966) filmaren gidoia. Zuzendari gisa egin zuen debuta Pervy uchítel (Lehen maisua) filmarekin, nazioarteko hainbat zinemalditan parte hartu zuena. Bere bigarren filma Istoriya Asi Klyáchkinoy (Asya Klyáchkinoyen historia), Sobietar Batasuneko agintariek zentsuratu egin zuten, nahiz eta azkenik 20 urte geroago estreinatu zutenean, bere maisulantzat goraipatu zuten.

Siberiade  film epikoa harrera ona izan zuen Cannesko Nazioarteko Zinemaldian eta 1980an Estatu Batuetara joan ahal izatea ahalbidetu zion. Hollywoodeko bere ekoizpen ezagunenak Runaway Train, Akira Kurosawaren jatorrizko gidoi batean oinarritua, eta Tango & Cash, Sylvester Stallone eta Kurt Russell protagonista dituena dira.

2003an Dom durakov Txetxeniako asilo psikiatriko batean girotutako filmari esker Zilarrezko Lehoi bat lortu zuendi Veneziako Nazioarteko Zinemaldian.  Aipagarriak dira, baita Paradise (2016) edota Askide maiteok (2020) ere.

 

 AULA / GELA 

Andréi Konchalovski

 Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al cineasta Andréi Konchalovski.

Estudió durante diez años en el Conservatorio de Moscú, preparándose para ser pianista. Sin embargo, en 1960, conoció a Andréi Tarkovski con el que co-escribió el guion de su película Andréi Rubliov (1966). Su debut como director con, El primer maestro, fue recibida favorablemente y participó en varios festivales internacionales de cine. Su segunda película, Istoriya Asi Klyáchkinoy (La historia de Asya Klyáchkinoy) fue censurada por las autoridades soviéticas, al estrenarse 20 años después fue considerada como su obra maestra.

Su película épica Siberiade fue recibida positivamente en el Festival Internacional de Cine de Cannes. En 1980 se mudó a Estados Unidos. Sus producciones de Hollywood más populares son Runaway Train, basada en un guion original de Akira Kurosawa, y Tango y Cash, protagonizada por Sylvester Stallone y Kurt Russell. 

Su película de 2003, Dom durakov, ambientada en un asilo psiquiátrico de Chechenia, le valió un León de Plata en el Festival Internacional de Cine de Venecia. Destacan también, títulos como Paraíso (2016) o Queridos camaradas (2020). 

 

John Maloof

Utzailak

22

Julio

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

John Maloof

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa John Maloof zinemagile, idazle eta argazkilariaren inguruan izango da.

Maloof Chicagoko ipar-mendebaldeko elkarte historikoaren presidentea izan zen. Hiriko alde hau askotan albo batera uzten denez, Daniel Pogorzelskirekin batera auzoari buruzko Portage Park liburua idaztea erabaki zuen bere xarmaren kontzientzia sustatzeko Proiektu honetarako irudi bila, Maloofek enkante batean 60ko hamarkadako Chicago erakusten zuen negatibo kutxa bat erosi zuen. Horrela egin zuen topo Vivian Maier argazkilariaren lanarekin.

Maier (New York, 1926 - Chicago, 2009) haurtzaina lanbidez, argazkilari amateurra zen. Bere lanak 1950eko eta 1990eko hamarkaden arteko Chicago eta New Yorkeko kaleko eszenak erakusten ditu. Maloofen lanari esker, Maierren obra ezagutu du kritikak eta publikoak, Maierri buruzko erakusketak egin eta hainbat liburu argitaratu baititu. Baina batez ere, dokumental onenaren Oscar sarirako izendatu zuten Finding Vivian Maier (2005) dokumentala egin ostean, emakume argazkilari honen lanak ospea lortu zuen.

 

AULA / GELA 

John Maloof

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al cineasta, escritor y fotógrafo John Maloof.

Maloof fue presidente de la sociedad histórica local del lado noroeste de Chicago. Dado que esta parte de la ciudad a menudo se ignora, decidió escribir un libro junto a Daniel Pogorzelski, Portage Park,sobre el vecindario, para promover la conciencia de su encanto. Buscando imágenes para este proyecto, Maloof compró una caja de negativos que mostraban Chicago en los años 60 en una subasta. Así es cómo se topó con el trabajo de la fotógrafa Vivian Maier.

Maier (Nueva York, 1926 - Chicago, 2009) era una niñera aficionada a la fotografía. Su trabajo muestra escenas callejeras de Chicago y Nueva York entre las décadas de 1950 y 1990. Gracias a la labor de Maloof, la crítica y el público ha conocido la obra de Maier, ya que ha realizado exposiciones y editado varios libros ella. Pero sobre todo, tras la realización del documental Finding Vivian Maier (2005), nominado al Oscar al mejor documental, el trabajo de esta fotógrafa alcanzó notoriedad.

 

Lisandro Alonso

Utzailak

29

Julio

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Lisandro Alonso

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Lisandro Alonso argentinar zinema zuzendari eta gidoilari buruzkoa izango da.

Lisandro Alonso Buenos Airesen jaio zen 1975ean, eta geroago Zinemaren Unibertsitate Fundazioan (FUC) ikasi zuen. Zine-ekoizle eta zuzendari laguntzaile lanetan aritu zen, zuzendaritzara pasatu aurretik.

2001. urtea ezkeroztik, bost film zuzendu eta hoien gidoiak ere egin ditu: La libertad; Los muertos; Fantasma; Liverpool eta Jauja (Gidoia, Fabian Casasekin batera).

Torontoko Nazioarteko Zinemaldirako hautatuak izan ziren, 2004an, Los muertos; eta, 2008an, Liverpool. Azken film horrek Principado de Asturias saria jaso zuen film luze onenari, Gijongo Zinemaldian.

 

AULA / GELA 

Lisandro Alonso

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al director y guionista de cine argentino Lisandro Alonso.

Lisandro Alonso, nacido en Buenos Aires en 1975, estudió en la Fundación Universidad del Cine (FUC). Trabajó como productor de cine y ayudante de dirección, antes de pasar a la dirección. 

Desde 2001, ha dirigido cinco filmes, de los que también es guionista: La libertad; Los muertos; Fantasma; Liverpool; y Jauja (co-guionada junto a Fabián Casas). 

Fueron seleccionadas para el Festival Internacional de Cine de Toronto, en 2004, Los muertos y, en 2008, Liverpool. Esta última película fue galardonada con el premio Principado de Asturias al mejor largometraje del Festival de cine de Gijón. 

 

Peter Zeitlinger

Abuztuak

05

Agosto

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Peter Zeitlinger

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Peter Zeitlinger austriar argazkilaren inguruan izango da.

Zeitlinger argazkilaria izateaz gain zinegile ezaguna da, eta bere ibilbide zinematografikoak zuzendaritza, gidoia eta muntaia hartu ditu bere baitan.

Werner Herzog zinemagilearekin lan egin zuen lehen aldiz 1995ean, Death for Five Voices-en Argazki Zuzendari gisa parte hartu zuenean. Horrek bere lanaren hasiera markatu zuen ondorengo dokumentaletan: Little Dieter Needs to Fly (1997), My Best Friend (1999), Wheel of Time (2003) eta Invencible (2000). Gainera, Argazkilaritza Zuzendari gisa lan egin du 30 film ingurutan eta telebistarako serie ugaritan.

Nabarmentzekoa da Werneg Herzogekin berarekin eta Clive Openheimer zientzialariarekin batera Fireball (2020) batera egindako azken lana, non Peter Zeitlingerren lanak paisaia naturalen edertasuna eta detaile bereziz harrapatutako jendea erakusten dituen.

 

 

AULA / GELA 

Peter Zeitlinger

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará en torno al fotógrafo austriaco Peter Zeitlinger.

Zeitlinger además de ser fotógrafo es un reconocido cineasta cuya carrera cinematográfica ha abarcado tanto la dirección como el guión y el montaje.

Trabajó con con el también cineasta Werner Herzog por primera vez en 1995 cuando participó como Director de Fotografía en Death for Five Voices. Esto marcó el comienzo de su trabajo juntos en documentales posteriores como Little Dieter Needs to Fly (1997), My Best Friend (1999), Wheel of Time (2003) e Invencible (2000). Además ha trabajado como Director de Fotografía en alrededor de 30 películas y en numerosas series para la televisión.

Destaca su último trabajo junto al propio Werneg Herzog y el científico Clive Openheimer con Fireball (2020) donde el trabajo de Peter Zeitlinger muestra la belleza de los paisajes naturales y su gente que es capturada con singular detalle.

 

Jiří Menzel

Abuztuak

26

Agosto

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Jiří Menzel

 

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Jiří Menzel txekiar zinema zuzendariaren inguruan izango da.


Jiří Menzel Pragan jaio zen 1938an, nahiz eta hasieran aitaren urratsak jarraituz, kazetaritza ikastea pentsatu, azkenean, Pragako Zinema Akademian sartu zen. Tamalez, handik bota egin zuten. Hala ere, irakasleetako baten esku-hartzeari esker, ikasketekin jarraitu ahal izan zuen.


Menzelen dohain handiak agerian geratu ziren Romané Letó bere bigarren obran. Bertan, aktore lanetan ere aritu zen. Hala eta guztiz ere, debekatu egin zuen erregimen txekiarrak Skribanci na nitich, bere hurrengo filma. Filmaketaren ondoren, filma proiektatzea debekatu zen, eta Menzelek ez zuen berriro filmik zuzendu 80ko hamarkada arte. Garai hartan, film onenaren Oscar sarirako izendatua izan zen
Vesnicko ma strediskova filma egin zuen.

Aipatzekoa da Ostre slovodane vlaki,Bohumil Hrabal idazlearen izen bereko eleberri batean oinarritutako bere opera prima. Izan ere, film onenaren Oscarra lortu zuen 1966an. Filma Europako zinematografiaren lan gorenetakotzat jotzen da eta Txekiar Olatu Berriari atxikitzen zaio.

 

AULA / GELA 

Jiří Menzel

 

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes girará entorno al director de cine checo Jiří Menzel.

Jiří Menzel nació en Praga en 1938, aunque pensó inicialmente en seguir los pasos de su padre y estudiar periodismo, pero finalmente ingresó en la Academia de Cine de Praga, de la que fue expulsado. No obstante, gracias a la intervención de uno de sus profesores, pudo continuar sus estudios.

Las altas cualidades de Menzel quedaron patentes en su segunda obra, Capricho de verano donde interpretó un papel como actor. A pesar de todo, Alondras en el alambre, su siguiente filme, fue prohibido por el régimen checo. Tras el rodaje se prohibió la proyección de la película y hasta los años 80 Menzel no volvió a dirigir. En aquella época rodó Mi dulce pueblecito, que fue nominada al Oscar a la mejor película de habla no inglesa. 

Cabe mencionar su ópera prima Trenes rigurosamente vigilados, que logró el Óscar a la mejor película de habla no inglesa (1966), basada en una novela homónima del escritor Bohumil Hrabal. La película está considerada una de las obras cumbres de la cinematografía europea y se adscribe a la Nueva Ola checa. 

 

Mel Brooks

Urriak

07

Octubre

2022

18,00 H.

Doako sarrera 

Entrada gratuita 

AULA / GELA 

Mel Brooks

Photomuseumek sustatutako eta Zarauzko Udalak babestutako kultura hedapenerako Aula/Gela programaren barruan, ostiral honetako saioa Mel Brooks gidoialariaren inguruan izango da.

Melvin James Kaminsky (New York, 1926ko ekainaren 28), Mel Brooks bezala ezagunagoa, gidoilari, aktore eta zinema-zuzendari estatubatuarra da, komedia generoan espezializatua.

Brooks 1970eko hamarkadako zinema-zuzendari arrakastatsuenetako bat bihurtu zen, bere film asko komertzialki emankorrenen artean baitzeuden estreinatu ziren urtean. Bere ekoizpen zinematografiko ospetsuenen artean, The Producers (1967), The Twelve Chairs (1970), Blazing Saddles (1974), Silent Movie (1976), High Anxiety (1977) edota Spaceballs (1987) daude.

Young Frankenstein edo Frankestein gaztetxoa (1974) nabarmentzen da, beldurrezko zinema klasikoaren parodia, Mary Shelleyren Frankenstein eleberriaren egokitzapen zinematografiko berezia. 

 

AULA / GELA 

Mel Brooks

Dentro del programa Aula/Gela de difusión cultural promovido por el Photomuseum y patrocinado por el Ayuntamiento de Zarautz la sesión de este viernes se centrará en el guionista Mel Brooks.

Melvin James Kaminsky (Nueva York; 28 de junio de 1926), más conocido como Mel Brooks, es un guionista, actor y director de cine estadounidense, especializado en el género de comedia. 

Brooks se convirtió en uno de los directores de cine más exitosos de la década de 1970, con muchas de sus películas entre las más prolíficas comercialmente en el año en que fueron estrenadas.  Entre sus producciones cinematográficas más reconocidas destacan títulos como The Poducers  (1967), The Twelve Chairs  (1970), Blazing Saddles (1974), Silent Movie  (1976), High Anxiety (1977) o Spaceballs (1987).

Destaca el título Young Frankestein o el jovencito Frankestein (1974), una  parodia del cine de terror clásico, una particular adaptación cinematográfica de la novela de Mary Shelley, Frankestein. 

 

 

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